Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 1046 ggr
ivanhoe81
0

äppelsnäckor

hade tänkt att göra rent täckglaset hos min Kampfisk där det samtidigt går 7 st äpplen, 2 stora och 5 små men såg en äggklase där så jag får strunta i att rengöra det glaset nu

är det bra om äggklasen ligger precis under lampan för det var där som den snäckan har lagt den, den fanns inte där i morse utan har kommit till under dagen

känner mig extra tvingad till att byta till ett större akvarium ganska snart då jag tycker att akvariumet är lite för litet för en Kampfisk och 7 äpplen (det ligger enbart på 35liter) får fixa ordning ett av mina 96liters akvarium som kommer hem på tisdag till äpplena tror jag

men hur flyttar man klasen till det nya akvariumet isåfall??? eller är det bättre att låta dem kläckas där de är nu och sedan flytta dem när de är lite större??

[josefineomar]
0

Jag hade snäckor som hette typ "physa" har jag för mig. Jag kunde "skrapa" bort dem försiktigt från rutan och lägga i en liten låda med växter i. Några dagar senare hade jag snäckbebisar i lådan - så det funkade bra för mig :)

Soda2
0

ja fast physor lägger ägg under vattnet det gör inte äppelsnäckan.

ivanhoe81
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min äpplis har lagt på undersidan av täckglaset presis där lampan lyser så det är som #2 säger att de läger ovanför vattenytan

men jag har läst att de bara brukar lägga under natten men denna har kommit under dagen

Soda2
0

Mina har oxå lagt på sånna ställen ibland precis vid lysrampen o så men de har kläckts endå, så låt den sita kvar o flytta bebisarna sen istället.

ivanhoe81
0

oki tänkte att det var bäst så men ville ändå fråga