mörkare tetra???
har nu haft mitt akvarium i ca 1 månad, köpte det med tre fiskar i och har fyllt på med mer material, växter, andra fiskar. bl.a tio Neontetra. Allt går bra och de verkar må bra, men jag tycker att de blivit mörkare mot när jag köpte dem, kan de stämm?. liksom svartare på rygg och mage. jag har mörk bakgrund och svart grus, påverkar det fiskarna? en av de tio har även börjat förlora sitt blåa streck. den beter sig precis som de andra, äter och är pigg, men det ser ut som det blåa strecket är avskavt! ingen annan avblekning av vävnaden syns (har tittat på bilder på neonsjukan, men då blir de ju ljusa…?). övriga fiskar är två ancistrusmalar, tre siamesiska algätare samt fem som jag inte minns namnet på (ljusa med svarta prickar, äter på botten, lite droppformade. större fram och smalnar av bakåt). har någon nån idé om vad detta kan vara???
Bilder hjälper alltid :)
Det kan bero på ljuset och inredingen. Det kan också vara en sjukdom. (men jag lägger min röst på omgivningen).
föröskte ta bild men de håller sig ju inte stilla direkt. ok då kanske jag skall ha lite ljusare stenar eller nåt. just nu har jag svart grus, en del växter, en mörk rot och svarta stenar. snyggt men fiskarna måste ju me få va fina. det är som sagt bara en som r "avskavd" (som när man slipat bort lite färg med ett sandpapper) men den är pigg och som vanligt i beteendet… har letat på nätet men hittar inget. hade först i en slags genomskinliga stenar (kalcit?) men de började lösa upp sig (såg ut som smältande is) så jag vågade inte ha dem kvar…