(S) stor Mal + guldfiskar
Tog över min systers 250l akvarium och hon hade lite fiskar som skall bort snarast. Då jag hellre vill satsa på salamander.
5 Guldfiskar kön och ålder vet jag inte. Dem bor för liute, och får inte de dem ska ha i sitt ''hem''.
En stor mal på 10-15cm lång, leopard mönstrad, minns inte namnet på den,kön vet ja inte, bor med guldfiskarna, alltså, behöver han få komma till mer passande hem!
firrarna 100kr
Malen 95kr
Jag ska ev upp mot sthlm slutet av mars början av april och kan då ta me dem upp dit, men då kostar de mer.
Kan ej ta kort tyvärr, utan efter den 27e när ja fått köpt mig ett minnes kort
Hoppas de är ok att sälja här inne annars ber ja om ursäkt!
Var bor du? :)
Göteborg, missa de när ja skrev :P
Okej, jag bor i Stenungsund, så det är inte så långt att åka. Är lite intresserad av malen. Men jag har bara ett akvarium på 180 liter, och det är kanske lite litet?
Tror du det är en Ancistrus, eller kanske en plecostomus?
Jag är ingen höjdare på hur och vad en mal ska bo å hur stort, men ja tror inte de e för litet.
skall kolla på dem 2 namnen du gav å se om de stämmer… har glömt bort lite sen skolan om man säger så
Guldfisk mat fås med och mal mat med om man vill ha.
tror de är en plecostomus va mest lik! han elr hon är hur fin som hellst
Okej, jag är intresserad - för stora malar är himla fina! Men jag får nog vänta med det avgörande svaret. Vad jag vet ska jag inte till göteborg riktigt än, och jag kan tänka mig att du inte åker igenom Stenungsund när du ska till Stockholm, men jag ska höra av mig :)
Plecos blir lite större än Ancistrus, som bara blir runt 13 cm tror jag. Så det låter mest troligt att det är en pleco. Men sedan finns det ju leopardmal, och allt möjligt! :)
6 ok, ja som sagt så vet jag inte. Min syster ska upp te lilla edet imon,om de kan under lätta för dig om de kulle vara så, men då går de på 100kr istället. blir nu närmare också. Men ja upp till dig.
Ska hon in i Lilla Edet centrum? Vilken tid? :)
Hon ska hälsa på några som bor där uppe, men måste bara dubbel kolla om hon kan ta han också hehe.. men tror inte e nåra problem för tror hon åker bil upp..
jag har ingen sån dära syre rgej som man lägger i när fiskar åker längre än 2h… tänkte ba så du vet de…
Runt halv 5 i lilla edet om du kan då imoron fredag? dem skulle åka via kungälv innan dem pker hem. å åker här kl 15.00
Okej! Jag ska kolla runt lite hemma om vi ska till Lilla Edet, annars kan jag antagligen ta mig till Kungälv också, lite närmare ;) Men jag svarar innan kvällen, kan hända att jag ska köra min syster hem imorgon och hon bor i Göteborg :)
Jag behöver veta de senast kl 13.00 imorgon! De bästa vore om su hämtade här, för e rädd att han kanske inte klarar hela resan.
men vi hörs ikväll då!
Jag tror det är bäst om jag åker till Göteborg någon dag i veckan istället :) Hittar dock inte så bra, men får ta och låna GPS ;)
Är det guldfiskar förresten, eller är det slöjstjärtar du har? Ibland kallar man ju slöjstjärtarna för Guldfisk :)
Gö du så! men då håller ja h*n till dig så länge, eller?
Det får du gärna göra :) Tack :)
Gör ja så, så säger ja att dem inte behöver frakta han imon
Jag skulle lämna min syster i Göteborg imorgon (fredag) och kan hämta malen då samtidigt :) Men jag åker nog inte hemifrån förrän runt 16. Så runt 17 kanske om det går för dig?
Japp de blir bra! jag pmar dig mitt nr, så kan du smsa mig så kan ja ge dig adress å de…
Har du nån sån plast påse??? elr fryspåse? upptäckte att ja inte har sånt hemma…..
Han har ju lyxit i sitt nya hem ju!! massa växter å de ju! men större rot å de kan vara bra för han gillar vara intryckt mellan de..