Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1598 ggr
[Katteeen]
0

R.I.P

Här tänkte jag att man kan skriva ner alla fiskar som har dött ifrån en. Andra djur (eller kanske människor?) också såklart. Ja, allt, allt/alla som dör ifrån en, dem kan vi tänka på i denna tråd.

Jag tänkte börja, med mina fiskar som dött ganska nyligen…

Kampfisken Sven - Rest In Peace.

Ancistrusen - Rest In Peace.

Vildguppyhanen - Rest In Peace.
(Han hittades död igår, tråkigt eftersom han var så fin)

RoSa-RoSeN
0

alla mina blåa  guppyhanar Dog för inte så länge sen =/

#0 Nääe! Inte vildguppyn!!! NEEEJ :'(

Faxlin
0

Ja i fiskväg har vi nu hunnit ta farväl av
2 skalarer
2 dalmatinermollyhanar
1 Silvermollyhona

Och så de stackars djupt saknade lysfiskarna (läs neontetror)
De 7 Juditarna

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[Katteeen]
0

#1: Joo, vildguppyn.. :'( Hoppas verkligen att han hann lämna några bebisar efter sig, har ju en gravid hona just nu så vi får väl hoppas att det är några pappa-kopior i denna "kull"… "/

#2: Det var inte lite.. Det är faktiskt tråkigt när fiskar dör, kan tyckas töntigt liksom "Kom igen, det är ju bara en fisk!", men jag blir lite ledsen varje gång det händer…

[Liinda]
0

Oj det har dött jättemånga fiskar för mig ska se om jag kommer ihåg alla. 3 mollys, 8 neontetror, 5 platys, 1 annan tetra, 1 Sorgmanteltetra och en massa platy och Ancistrus yngel.

[Katteeen]
0

#4: Jo det har det gjort för mig med ^^ Kommer inte alls ihåg allihopa, men man kan ju skriva de som har försvunnit lite nyligen tänkte jag :)

Elinormaggan
0

För mig har det väll nog försvunit:en Guppy hane och 5 Guppy yngel(Mamman åt upp de när hon födde de) och mina 2 sniglar

:(

//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/

Elinormaggan
0

igår när jag skulle byta vatten i akvariumet så såg jag att malen var i min döskalle och det inträffar inte så ofta. Jag tängkte "vad bra att den hittat in för en gång skull" men sen när jag skulle ta ur den(döskallen)så var det min Guppy hona som låg där i död!

Så inte undra på varför malen var där i!

(honan hadde betett sig konstigt i 3 dagar innan)

Jenahbella
0

åh, jag brukar tänka på mina nio små neontetror som dog i en pumpexplosion :( RIP mina små fishies :/ <3

RoSa-RoSeN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dag dog min lilla Guppy hona :'( *Bild* (Vet inte vilken teckning)

[Katteeen]
0

Jahopp, nu när jag skulle mata fiskarna såg jag nåt stort vitt inuti döskallen.. Det var min enda Ballong Molly-hane som hade strukit med… =(  

Jag hade inte tänkt köpa mera fisk på ett tag nu, men eftersom både ena guppyhanen, ballong molly-hanen och ancistrusen är borta så måste jag ju skaffa fler iallafall… :/

Elinormaggan
0

#om jag var dig skulle jag vänta med att skaffa mer fisk det kan ju vara någon sjukdom på gång……..det kan varit older man vet ju aldrig hur gamla de är när man köper de

[Katteeen]
0

#11: Jag vet. Jag sa inte att jag ska skaffa fler nu på direkten. Jag har ändå inga pengar än så det får vänta.

Elinormaggan
0

#12 Det är  jobbigt att inte ha pengar man känner sig "hjälplös":P

[Katteeen]
0

#13: Njae, inte hjälplös…. Det finns ett ord för mitt tillstånd..Vad heter det nu då… *tänk-tänk-tänk* Pliiing! "Fattig" var ordet!! ;)

KerstinL
0

Hehe, känner igen symptomen..!!

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

[Katteeen]
0

#15: Haha! =P

Faxlin
0

#14: Ohh, men den symptomen/sjukdommen lider jag med av :-)

Audiatur et altera pars

[Katteeen]
0

Ja, är man fattig så ska man ju egentligen inte hålla på med akvarium.. :P Det är ju inte precis den billigaste hobbyn som finns… Eller, det kanske är därför man har blivit så fattig? ^^

[Katteeen]
0

Jahopp, nu har jag förlorat 3 platys, bara idag.. =(   Det visade sig att de (antagligen) hade en tarmparasit. De avmagrade nåt fruktansvärt och bara låg och flåsade på bottnen. Sen orkade de inget mera.. :/    Har slamsugit bottnen i akvariet noga (även om de sjuka fiskarna var i en mindre bunke) så jag kanske slipper mista fler fiskar på grund av det. IreneM var snäll och försökte hjälpa mig, men jag hann inte ens köpa medecin. Hon berättade att om de andra fiskarna har bra immunförsvar så klarar de sig nog :) Får hoppas på det! =)   Tack IreneM för hjälpen!! :)

Jenahbella
0

R.I.P Bleu och Dragon :(
dog i vita pricken sjukan :/

Faxlin
0

Usch vad trist för dig.

Audiatur et altera pars

Jenahbella
0

#21 resten av fiskarna dog idag..
min lilla Alvin me.. han va min lilla ironman :/
uss jag bara gråter :/

RIP fishies :(

Faxlin
0

Neeej vad trist.

Audiatur et altera pars

Jenahbella
0

jaa :(
nu e dom i fiskhimlen ;) det stora blå :)

Trissan
0

Rest in peace

Mus honan Bacardi
Gerbilerna, fanta, cola, junior
katterna Pusse och smulan
de tre molly firrarna
5 guppys
ca 450 Ciklid yngel

Snart min 6:e gerbil död, är 4,9 år nu och de blir bara 3 år :/

[Nesslan]
0

Idag dog min platyhane Bertil, som pappa köpte till mina 2 honor i förra veckan. Trist :/ Andra platyhanen vi mister här hemma.

Araminta
0

Tagit farväl av min 30cm slöjfisk Mr.Bubblé :( Han var en älskad fisk

<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3

Randen
0

R.I.P 2 SVINDYRA zebrabotior (195kr st) vet inte vrf jag betalade för det, det var en rödfenad haj för 50 kr inte värd! (hajen dödade dem)

sallad
0

R.I.P Jag har haft vitaprick i mitt kar :/ så dessa har dött: 4st barber,   1st otoclincus.

Och för ett tag sedan min lilla Kampfisk hona, CT red cambodian :(

-Rasmus 🌈