Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 1003 ggr
[Geekinblack]
0

Vad är det för växt? :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, måste bara fråga vad det är för en växt jag har i akvariumet då jag inte minns namnet dom sa när jag köpte den… trodde jag hade köpt ett knippe med blad men helt plötsligt stack det upp en lång stjälk! Efter nån dag var där en vit blomma med en "majskolv" i :P efter ytterligare dagar stack det upp ännu en stjälk med en blomma på…

Tacksam för svar!

[Geekinblack]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan lägga upp en till bild så man ser blommorna i förhållande till en silvermolly som vägrade flytta på sig när kameran kom fram :P

slemmis
0

anubias. ialla fall en sorts anubiasGlad

mvh slemmis

jonnson
0

Var glad att du fick den att blomma! Jag köpte 5 stycken för ett par veckor sen. På två av dom, som var i samma kar, så dog blommorna med en gång, men växterna växte till sig ännu mer. Dom 3 andra, som var i ett annat kar än dom andra två, dog helt och hållet efter 2 veckor. Blev som att dom "ruttnade" nere i själva växten, och alla bladen ramlade av. Nu fick jag 3 nya av dom i butiken, då jag reklamerade de växter som dött. Tyvärr ser det här ut som såna som inte har några blommor.. Men vi får väl se, hoppas på det bästa. Tycker dom är så fina när dom blommar! Matchar kallorna jag har i fönstrena också ;) haha

[Sarah E]
0

Anubias heterophylla tror jag den heter. Har några plantor själv som växer på en rot. De har blommat två gånger. Fina!

[hejhejnaffy]
0

Jag tror min bror han en likadan. Bladen ser iaf exakt lika dana ut som på bilden. Men jaghar inte sätt hans blomma.

[Geekinblack]
0

Åh tack för alla svar! Ja jag trodde som sagt att jag köpt ett knippe blad för någon stjälk har jag inte sett alls förns den helt plötsligt stack upp en dag. Har haft växten i akvariumet i ca 3 månader… verkar som att den vuxit på bredden också för den är bredare nu med fler blad också. Man kanske ska köpa flera! :D Tack igen!

[Geekinblack]
0

Kollade på google nu, helt klart en anubias! Vad duktiga ni är :D