Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 1742 ggr
tvättäkta bybo
0

äpplen, färg?

vad kallas denna färg på äpplen? är dom vanliga, eller finns dom över huvud taget? otroligt fin iaf!

tvättäkta bybo
0

alltså vanliga äpplen, inte mindre/större än "original"

[dynamitella]
0

Bilden är på en asolene spixi :) Inte äppelsnäcka. Nej, de kan varken ha den färgen på foten eller skalet.. Till skillnad från äpplen lägger de ägg under vattenytan.

Närmast vore väl brun/guldrandiga äpplen. http://images.zoonen.com/res/user/42195/galleri/2205773/appelsnackabrun2_orig_SE.jpg

Men asolene spixi är en art jag velat ha länge :) De ser så häftiga ut. Det kanske vore något för dig?

tvättäkta bybo
0

okej :) ja, vad finns för färger på äpplen då?

lilia(randig), rosa(randig), jade, blå, gul(randig), vit..

är det allt? ;)

[dynamitella]
0

Det finns guldrandiga och bruna också.

Sen finns det ju versioner av de olika färgerna.

Exempelvis:

Ljusrosa & Mörkrosa

Ljuslila & Mörklila

Orange-gul & Lys-gul

Vit & Creme

Ljusblå & mörkblå

Guldrandig & Brunrandig

Jade med tjockt skal (ser gul ut) & Jade med tunt skal (ser grön ut)

Imitra
0

jag har alltid undrat om det finns röda äpplen,det skulle vara häftigt!;)

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

[hejhejnaffy]
0

Av min första "kull" fick jag: Grön och brun randig (super cool färg) Lilarandig Rosarandig Gulrandig Mamman var rosa/lila och pappan jade :D

tvättäkta bybo
0

#6 coolt! :)

[dynamitella]
0

Jag också!

Min första snäcka var gul och röd. Inte randig, utan med "fält" i rostrött. Han var grön också i början, men det var alger bara, så jag rengjorde honom med en tandborste, och poff, så var där massa rött! (Jag vet inte om lång tid med alger kan ha ändrat färgen just där?)

Men hans skal var lite spetsigare än mina andra snäckor, så det är ingen riktig äppelsnäcka :) Kanske en hybrid eller något.

[hejhejnaffy]
0

#8 gud vad häfftigt! :)