"Ottos blomma"
gulliga
mvh slemmis
Ja! Jag älskar dem! De är så himla söta och håller ihop hela tiden. Utom en av dem som gärna håller sig på sin kant.
Åhh! Måste bara utöka mitt stim när jag såg den bilden! :) hoppas dom jag har överlever vitaprick som härjar i karet..
-Rasmus 🌈
sött! :)
Kram /Tess
#3 Haha, ja det är bara utrymmet som begränsar. Det är nåt av det gulligaste man kan ha i ett akvarium tycker jag. Men hjälp vad hungriga de är! De får liksom aldrig nog <3
#5 Mina är dock lite fega när jag har så lite växter.. Men dom har börjat komma fram mer och mer nu :)
-Rasmus 🌈
Våra otisar flyttade in i lördags och har blivit en del av familjen. Iaf om nån frågar lilltrollet. Det är rasande charmiga firrar. Tre av de sex vi har är bästisar och alltid tillsammans. De har en partyplats vid utblåstet från pumpen. Det är tydligen buskul att försöka sätta sig så nära utblåset som möjligt och sedan följa med strömmen utmed glaset. Trion busade runt där en bra stund igår.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Jag har inte jättemycket växter heller, men jag har flytväxter+ en hel del "burriga" växter på botten. Kanske det gör att de känner sig trygga. HAr också en rot som de kan gömma sig i/på/under.
Har också fattat det som att de gillar strömt vatten, så pumpen går på helfart nu efter att min Kampfisk dog :)
Hur många "otos" har du då Sallad?
#7 Ja de är underbara, lite fulla i sjutton på nåt vis. Mina sitter på sin favvo-växt (bilden) dels för att jag tror de gillar bladen men också för att den sitter så att strömmen virvlar ner där. Kan tänka mig att det gungar lite skönt 
Detta är en fisk jag aldrig lyckats hålla även om den ska vara busenkel, så har helt enkelt gett upp! Tycker dem är himla söta men hos mig har dem dött alla ggr jag försökt mig på, och jag håller ändå andra hyfsat krävande fiskar. Är besegrad av denna lilla gynnare helt enkelt! :P
Gullig bild helt klart, vilka bästisar!
#8 Jag har ju nyss startat igång mitt 100L så ottosarna är 2st, jag vet att dom måste vara fler men jag blev rekomenderad på zoopet att dom inte skulle få tillräkligt med mat om man hade fler än 2st.. Typ :) fast det var ju i ett 60L.
-Rasmus 🌈
#10. Vad synd! De ska tydligen vara lite känsliga för vattenkvaliten. Och de vill inte ha för varmt, max 25 grader. Och de måste matas varje dag, förutom algerna i karet. Men allt det där visste du säkert redan :)
Kanske var dålig kvalite på dom?? Men jag antar ett det bara inte funkar ibland…
#11 Men vad konstigt att ge en sån rekommendation tycker jag. De trivs ju bäst i små stim, och det är väl bara att mata dem så att de inte svälter, eller?
Äh, jag tycker att du kan köpa fler (hoppas jag inte säger nåt dumt nu). På zoopets artbeskrivning står det att man måste ge mat eftersom bara alger inte räcker, så då kan det ju inte vara svårare än att man helt enkelt matar dem då. Eller tänker jag fel? De gnager alger iaf.
Mina får varje dag antingen broccoli eller Hikari Algae Wafers. Broccolin som blir över tar jag bort efter max 1,5 dygn. Tabletter äter de ca 1.5 under en natt.
Tabletterna ger jag när karet är svart och de andra matvraken sover :)