Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 1530 ggr
slemmis
0

ägg eller?

hejsan jag har två guldklogrodor i måndags hade min älsta groda något vit i rumpan sen började jag se det överallt är det ägg eller något sånt? jag ska lada upp bild sk bara hitta den

mvh slemmis

slemmis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är en bild p en vit prick den på stenen i stenen fins en grotta där ligger det en hel hög jag avlar bara levande födare för jg vet att jag inte klarar av t.ex Kampfisk,ciklider och guramis hur mycket jag en vill

mvh slemmis

slemmis
0

snälla det måste vara nån som läst för jag har inte läst 77 gånger

mvh slemmis

nickiee
0

jag är ej så duktig på grodor men visst ser det ut som ett ägg …

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

theraphosa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

gu vad kul! ja de  är ägg =)  den arten är lätt att få ägg på har jag hört.

Hitta en video som va lite rolig, dom värkar bara sprida ut äggen lite var som haha.

slemmis
0

då vet jag ialla fall att det är ägg. Har tagit bort pappan han satt å och käka på dem. Behöver man typ syre sätta dem för mamman putsar & och viftar över dem. men iblan så äter hon dem.

mvh slemmis

theraphosa
0

#5 hmm, jag har ingen erfarenhet av avel på dem, men tässta att öka pumpen lite och se om hon gillar de bättre. Men äter hon upp alla så är de för att hon inte trivs med plattsen, för lite växter eller nått.
Eller så ska man kanske ta ur honan och ha äggen för sig. Sök runt lite och kolla hur andra har gjort =)

[dynamitella]
0

Ska du lyckas med äggen måste hanen befrukta dem direkt, och snarast efter ska de flyttas.

Precis som med många fiskar äter de upp rommen.

http://aquaticfrogs.tripod.com/id3.html