"Tvätta inredning?"
Har en rot med anubias på i mitt ena kar som bilden visar. Men jag tycker den ser så skitig och äcklig ut, full med tjafs och smul från jag vet inte vad. Lite algigt på bladen också.
Jag är försiktig med matningen, emn jag misstänker att mina äpplen är de som skräpar ner. Ibland får jag för mig att de lortar ner mer än de städar faktiskt. Nån med samma erfarenhet?
Nu undrar jag: Kan jag lyfta ut hela klabben med växter och allt och göra ren den? Om ja, kan jag göra det i vanligt kranvatten då?
Jag har samma problem :)
Det går utmärkt att ta ut alltihopa. Se till bara så du inte har någon mal eller fisk som följer med.
Jag rengör i kranvatten :) Varken roten eller anubiasen bryr sig.
Tänk på bara att inte bryta av blad från anubiasen och sätta ner den i akvariet direkt. Jag har hört en del om att saven är giftig i någon grad.
Jadå, det kan du göra. Men använd inte några svampar/borstar som du använt några medel med utan vanligt kranvatten och en borste du bara har till akvarierna.
Jag tycker sånadär rötter alltid blir skräpiga.. Samma med anubiasen, de får alltid alger liksom. Det är därför jag inte är så förtjust i dem :p
Tack för svar!
Hmm, ja lite grönt ludd gör mig inte så mkt egentligen, det är mest allt det andra. Kan inte riktigt beskriva, men ni vet allt smul och äckel som ligger på bladen och roten och virvlar upp så fort man ska ner å göra nåt i karet. Fult och brunt! Jag tror inte att jag övermatar så att det är det som gör att det blir smuts 
A ja, tack iaf, då ska den få en omgång!
samma problem här. Jag har kommit fram till att äppelsnäckorna e boven!!! :(
Kram /Tess
Really!? Då är det som jag misstänkte! Äsch vad synd. Kan man göra ngt åt det? Dra ner på maten?
Oki, nu har vi gjort en liten "home make-over", och fiskarna reagerade på samma sätt som maken när jag vill möblera om; besvärade, haha!
Jag tog den stora klabben och klöv den i tre delar efter noggrann rengöring. Sen byggde jag med dem. Kanske inte ser så annorlunda ut egentligen? Men man slipper se tekniken iaf.
Jag blev nöjd! Vad tycker ni? (Obs, man får inte säga att det blev fult
)
blev ju kanon! :) snyggt jobbat! :)
Kram /Tess
Tack! :) Ja det blev faktiskt stor skillnad mot innan nu när jag sitter och jämför.
de blev mer ljus och liv i de tycker jag! :)
Kram /Tess
Japp! Och mera djup också, tack vare att träbitarna är på lite olika ledd.