Platy - YNGEL
Som tur var, så var jag sjuk idag (tur för fiskarna iaf). För när jag ska fixa lite i akvariumet märker jag två små orange / svarta yngel som simmar runt!
Jag skyndar mig att håva upp dem innan de blir uppätna och nu bor dem i en 20 liters plastlåda från ikea. Honan är kvar i yngelkassen (har inte tillgång till något yngelakvarium just nu). Hoppas på ännu fler små filurer!
Någon som vill köpa när dem blir tillräckligt stora? Både honan och hanen är orange / svart färgade. Dem matas med en varierad och bra kost, bor i ett rent och fint akvarium och är väldigt fina!
(Bild kommer)

Vart finns dem?
Mvh Ellenfyrkant
Det har inträffat en hemsk sak inatt :(
Den gamla pumpen jag stoppade i tillfälligt slutade fungera och dem två yngelna dog :( Honan är inte längre tjock, men har några andra platyhonor som börjar bli lite småfeta ;)

Så.. Vart finns dem? Jag är intresserad om du finns i närheten. Men svårt att lämna intresse när man inte vet vartdu bor. :)
Mvh Ellenfyrkant
Har inga bra växter så att dem kan gömma sig just nu. Plus att jag har 3 ballongmollys som käkar det mesta :)
Idag eller imorn ska jag och pappa åka till djuraffären (eller köpa växter av dynamitella) och köpa ett par växter så jag är redo tills nästa gång ;)
Yngel kommer kunna hämtas där jag bor, i stockholm eller skickas. Fyller år om typ 7 dagar och ska önska mig ett 160 liters akvarium och skaffa någon större sort. Självklart har jag läst på om den sorten ;)