Äppelsnäckor funderingar
Går det att ha äppelsnäckor med malawi? Eller dom kommer äta upp snäckorna tror ni? Jag vill ha nån snäcka i mitt 600L kar med rovisar, men är rädd att rovisarna ska ha det lite festligt!
Men sen i våran lokal med odlingar vill vi ha några snäckor just för att äta upp andra snäckor.
Någon som säljer eller vet vart vi kan få tag på såna?
Bor i Trelleborg, södra skåne!

Jag kan inget om Malawi alls. Men funderar på, hade inte du praktbotior också? Dom tar snäckorna direkt!
om de bara ska äta snäckor så är helena snäckor bättre. Eller någon botia de är i regel bra snäckätare
MVH//Mikael

#2 Hon undrar ju om hon kan skaffa äppelsnäckor :-)
#1 praktbotior har vi jo, men vi har snäckor i våra yngelkar, och där hade praktbotiorna haft väldens kalas på bebisara, snäckor tror jag inte hinner äta upp småbebisarna 

#4 Nej snäckorna äter nog inte upp yngel. Hm, men om det är hos ynglen du vill ha äppelsnäckor behöver du nog inte bekymra dig om att dom ska bli uppätna.
om du har praktbotior så ska du inte ha äppelsnäckor, jag känner en som hade den kombinationen och botiorna åt upp äppelsnäckorna
Mina botior tog inte mina äpplen men de var nog väldigt snälla! :)
Kram /Tess
angående botior vs äppelsnäckor så hänger det nog helt enkelt på om dom får in dom i munnen eller inte
äpplen blir ju som bekant ganska så stora, och köper man in dom stora så.