Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 1603 ggr
annaforsgren
0

Bara guppyhanar?

Hejsan!Glad

Jag ska skaffa ett 25 liters akvarium och tänkte skaffa ca 6-8st hyphessobrycon amandae tillsammans med några Körsbärsräkor och crystalräkor. Men jag undrar om man även kan skaffa några guppyhanar. Kan man ha ungefär 3st (bara hanar) och ha i akvariumet, eller måste man även skaffa honor?. Och finns det en gräns på hur få man får ha, med tanke på att de är stimfiskar?

För jag är inte så sugen på massa yngel av guppysarna, eftersom att akvariumet är ganska litet och jag inte har någon möjlighet att flytta över yngel till ett annat akvarium.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Lamina
0

25 liter tycker jag låter för litet för Guppy. Skulle säga minst 40, typ

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[dynamitella]
0

Det verkar inte genomtänkt.

25 liter är för litet för bara kolglödstetrorna tycker jag.

I mitt 25liters har jag 5 crystal red, 5 crystal black, och 10 rainbows. Och jag tycker att det är lite trångt. Skulle aldrig få för mig att slänga ner fiskar däri dessutom.

Så du får nog tänka om. Guppys behöver närmare 40-50 skulle jag säga också.

mejamylove
0

Gråterom den kampisen ja såg idag hade 25 liter hade den varit mer än överlycklig den hade bara 3 LITER o simma i stackarn!!! om man söker på marina betta nano kit så ser den likadan ut som den ja såg idag!!

[dynamitella]
0

vad har det med tråden att göra?

Det är väldigt vanligt att folk trycker ner kampfiskar i så små kar. Jag räddade min lilla Kampfisk ifrån en yngelkasse som han hade bott i drygt ett år. Nu har han bara 10 liter, men kommer uppgraderas till 40 till jul.

..

Men ja. Ts, en Kampfisk kanske vore passande för ditt kar. Eventuellt 5 galaxys.