Ancistrus rom!
I går såg jag att min albino la ägg/rom! Jag vet inte om det är samma som la sist men alla utom en blev bruna då. Nu har hon i vilket fall som helst lagt dom på samma dumma ställe som tidigare lagt sina. Jag har en lerkruka i karet, men INGEN av fiskarna är där något. Där äggen ligger nu är det så trångt så hanen kan inte ens viffta in friskt vatten till dom, fast det är hål överallt så det kanske inte behövs. Men varför lägger dom där inne och inte i krukan??
Funderar även på att flytta över dom till mitt 56liters så dom får vara i fred från mina praktbotior som tycker att malen tagit deras plats…
Vågar jag ta roten som hanen ligger i och flytta till det andra karet?
Varför de inte leker och lägger rommen i krukan kan jag inte svara på eftersom jag inte vet hur den ser ut. Men de väljer den plats som de själv tycker är mest passande, krukan kanske ha förstor öppning tex. då väljer de ett annat ställe eftersom de gärna vill att det ska vara trångt.
Jag skulle låta dem ligga kvar, hanen sköter det där själv.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Aha! Öppningen på krukan är nog ca 5x5 cm stor! Ska se om jag kan hitta en annan kruka och göra ett mindre hål i! Hur mycket plats ska det vara inne i krukan? Nu har jag en ganska stor kruka för jag läste att hanen ska kunna hänga i taket och viffta in färskt vatten till äggen.
va kul med små ancistrusar!!!!

Ja men jag har två kullar sen tidigare som ska levereras så fort dom fått rätt storlek så just nu är det välbefolkat ;-)
hur stort akvarium har du alla i? 

Dom bor i ett 200liters. Men jag har ett par av dom små i ett 56liters.
oohh!!! ja skulle osså villa ha små ancistrusar!!!!
du har tur!!

Jag har väntat i över ett år på att det ska hända något. Har haft en hona ihop med hanen hela tiden, men det hände inget. Så fick jag ta över två små bruna honor (hanen och den första är albino) och DÅ blev det fart i karet! Så jag vet inte om hanen mår bättre av att ha så många tjejer hos sig?