Elak fisk
Ett av de första ynglen jag fick (Black Molly ), har vuxit sig stor, dubbelt så stor som sina föräldrar och är nog 5 cm nu. Den ser gigantisk ut jämfört med de andra.
Problemet är att den jagar, äter och skadar mina andra fiskar i de karet. Han döptes till tott, (hans bror hette knoll, men blev uppkäkad då tott växte mycke fortare) han har nu blivit omdöpt till tot, död på tyska. Lite morbit :S
Får jag yngel måste man vara snabb innan han käkat upp alla och han skrämmer bort Ancistrus malarna från deras mat och vill ha allt själv. Han nafsar efter dem och jagar dem. Min sambo tycker jag borde göra mig av med mobbar fisken, men samtidigt känns det taskigt.
Är det normalt att en molly beter sig så här och vad ska man göra åt det.
Min sambo sa att den nog är snarare 7 cm, jag är inte så bra på mått :P
Sådana elaka fiskar möter kniven hos oss :)
Skämt å sido. Om han är för jobbig så sälj honom. Ingen mår bra av att ha en mobbare i akvariet. Men nej, han är större än vanligt och elakare än vanligt. Mollys är ju ganska snälla i vanliga fall.
Haha ok då vet jag det, får ta en tripp till akvarieaffären igen. Tråkigt för han e den första, men jag vill ju att alla ska ha det bra i karet så kanske lika bra att sälja honom. Nu blir sambon glad ;)
Du kan ju alltid lägga ut en annons här på forumet också.
Han bor just nu med en av sina fruar i ett annat akvarium, han är snäll vid damer. :P
Men jag tror ingen skulle vilja ha honom, fast han är fin. stor och ståtlig!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#5 Jo, det tror jag nog, bara han hamnar i rätt sällskap så, några tuffare fiskar som kan ta ner honom på jorden lite kanske.
Jag hade också en sån där molly, riktigt fin var han, men fick flytta till slut då han levde rövare här så alla andra fiskar gömde sig som bleka små spöken. Av en slump så hamnade han med en kamphane som tryckte honom på plats, och nu är de sams och fogliga bägge två på annat håll. 
kanske ska prova det där :P Har en riktigt mesig kamphane som flyttar sig för alla. Släppte ihop honom med en hona en gång (som tyvärr hade något fel på simblåsan och fick tas bort.) men han vågade inte gå nära henne.