Tips på malar
Hej undrar vilken sort mal man kan ha i ett 240l kar?
Gärna någon sort som inte växer ur karet.
Pokemon hundar och konst
Finns ganska många som går att ha i ett 240L, är det nån speciell typ av mal du är ute efter? L-mal, corydoras, driftwoddmal? Blir lite lättare om man vet vilken typ av mal du är intresserad av, finns ganska många.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Jag är ute efter L-mal och corydoras.
Pokemon hundar och konst
Corydoras: sterbai, virginiae, zygatus, aeneus, arcuatus, davidsandsi, elegans, habrosus, julii, melanistius melanistius, melini, metae, nattereri, paleatus, panda, reticulatus, schwartzi, similis
L-malar: L138, L144, L089, L199, L066, L260, L333, L401, Golden vampyrpleco, LDA31, L204, L305, LDA78, L015, L076, L235, L168
/ Emma
Corydoras bhöver man ju knappt räkna upp för du kan ha nästintill alla corydorasarter som finns i ett 240L.
Och L-malar finns det ju väldigt många som också kan gå i 240L, vad gäller L-malar är det nån speciell du vill ha där? Träätare, omnivor, carnivor?
//GuUuLd,
-IE Photography-
jag har en liten ancistrus
så jag hade tänk mig någon goldenuggets eller något liknande.
Pokemon hundar och konst
#5 Ja, det skulle fungera :)
/ Emma
Golden nuggets är egentligen kanske inte så passande. Baryancistrus är ett av fe svårare släktena att hålla i ett akvarium och sen blir de ca. 30-40cm beroende på vilken av dem (finns några olika l-nummer) och det är lite pågränsen till förstort för ett 240l akvarium.
//GuUuLd,
-IE Photography-
L018 borde få plats, de blir 20 cm max.
/ Emma
Det beror lite på var man kollar, tryckte på just länken till L018 på planetvatfish där står det 35cm. Sen säljer de ofta nugget mix och då är det lite svårt att veta exakt vilken man får.
//GuUuLd,
-IE Photography-
L333. borde funka bra dom blir ungefär 15 cm :)
L103 borde funka men vet inte hur vanliga dom är :)
Rekomenderad akvarielängd för L18 är 150cm vilket låter helt rimligt. De som säljs som L103 brukar oftast inte vara såna iaf. Så den är nog inte jättevanlig ändå. L333 kan nog vara lite knepig att få tag på om man inte hittar dem privat förstås, hypancistrus finns det ganska dåligt med hos grossister pga. Exportförbud men den funkar absolut bra i ett 240l.
//GuUuLd,
-IE Photography-
#11 har sett några på blocket för inte så länge sen
green ghost l200 finns med riktigt fin inte allt för ovanlig heller blir runt 19 cm långa och ska ha 150 l
vad jag hört ska det gå bra att ha dom i 220 l så det borde funka för dig om du hittar en "riktig"
Ja det skrivs olika var man än kollar men jag kollar helst på rena malsidor malnörd som jag är, för där finns enligt mig den bästa informationen.
//GuUuLd,
-IE Photography-