Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1008 ggr
Ellenfyrkant
0

Tråkig Kuhlii

Jag har en Kuhlii-ål (tror jag) som jag Aldrig ser till! Jag vet att de är skymningsaktiva men ändå, jag har haft den sedan början på april och sett den 2 ggr. En gång när jag släppte i den och en gång när jag medvetet letade efter den för att ta reda på om den över huvud taget levde, och nog hittade jag den under en rot. Men brukar de verkligen vara SåHär skygga? I så fall förstår jag inte varför folk vill ha den. Så nu sitter jag här och antar att jag har en ål men vet givetvis inte, har ju inte hittat den död iaf. Men och andra sidan har jag ciklider som tagit en skalar utan att lämna några spår också så..

Vad är era erfarenheter av Kuhliin?

Mvh Ellenfyrkant

flack
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tja, olika sätt att få de att känna sig tryggare kan ibland göra att de kommer fram. Exempel:

Mörk sand/bottengrus eller ja mörkt så det blir som ett kamouflage.

Att hålla flera tillsammans brukar göra att de känner sig trygga.

Att ha växter i bakgrunden så de känner att de har någonstans att rygga tillbaka till om "fara" hotar.

Ja, det var allt jag kom på, hoppas det var till hjälpGlad

//Medarbetare på Hamster iFokus och Akvariefisk iFokus.

Amoz
0

Jag har två och ser dom mer eller mindre hela tiden, i början höll de sig gömda men nu är de framme jämnt mer eller mindre.

exitingsvillemo
0

Jag hade 2 från början och dom var alltid framme och lekte =) jättesöta är dom.

Tyvärrdog den ena och sedan dess har den andra blivit jätte skygg =( Så skaffa en kompis till din ål, så ska du se att han kommer fram =)

Ellenfyrkant
0

Tack för råden! Vad har ni för andra fiskar i era akvarium? Några bottenlevare?

Mvh Ellenfyrkant

Gur4m1
0

Är ju så med de flesta fiskar som föredrar att "vara fler", instinktivt blir de ju otryggare av att vara ensamma och därmed blir de även mer försiktiga- att vistas is törre grupper är ju ett skydd för dem att överleva vid fara.

En trygg fisk ser man oftare :) Oavsett art. Så testa skaffa en kompis till den om du har plats! ^_^

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com