Kampfisk beteende
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Halloj! Kollade in min systers kampfiskar häromdagen och vart lite misstänksam eftersom dom betedde sig lite konstigt och min syster säger att dom inte gjort det tidigare. Så nu är jag nyfiken om beteendet är farligt, eftersom jag köpte "honorna" på en lokal djurbutik med det visade att den vit-blå var en hane och började slåss med min andra hane som jag inte har kvar längre. Så nu undrar jag om jag behöver skilja på dom, fall om det skulle kunna hända något?
Angelica
Att ha två hanar ihop är verkligen att utmana ödet oavsett ålderns på dom. Sen är det heller inte så smart att ha honor och hanar i samma kar heller, de kan bråka lika mycket som två hanar.
Okey, men har du kollat på filmen? Det har gått bra förut när dom var tillsammans. Hade alla tre i den gamla karet innan min syster tog hand om det så det är riktigt skumt att det inte blivit slagsmål tidigare.
Angelica
De på videon är ju en hona och en hane, och de kan som sagt vara lika agressiva mot varandra som två hanar och ibland kan det bli värre och ibland löser det sig.