Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: labyrintfisk
Läst 4034 ggr
Elenih
0

Kille eller tjej (kampfisk)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ok nu tar jag detta snabbt då jag har skrivit liknande inlägg flera gånger. Jag har en väldigt snygg Kampfisk som är köpt som en hona. Hon är med fyra andra Kampfisk honor io ett 40 L. Hon är rätt snäll men kan ibland bli kaxig och jaga de andra. Hon bygger stora (till ytan) skumbon men de är rätt tunna och utspridda. Själv tycker jag det ser ut som en hona, men är tveksam. Ser heller ingen äggledare. Vad tror ni? Vart tvungen att stoppa in henne med min veiltail hane. Hon spände ej upp sig annars. Har dessutom en video på henne jag måste visa men jag vet inte hur man gör det (från mobilen)

elenihadjipetrou.blogg.se

Lindzen
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är det samma fisk som du har undrat över förut? Men skulle behöva en bättre bild på hela kroppen med huvud och allt och gärna en närbild då det inte syns så bra på denna bild.

Jag skulle nog tippa på att det är en hane utifrån denna bild iaf..

Du måste ladda upp videon på youtube och sen finns det ett fält nedanför den här rutan som du skriver i som du kan lägga in "adressen" till videon.

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

Elenih
0

Nej jag undrade över den med vit kropp förut :) och ja, jag håller med om att det ser ut som en hane på bilden men du ska få se videon och bedömma därifrån. Försöker ladda upp den nu men jag vet ej om det funkar att kolla på den från en data :/

Elenih
0

Nähä? Nu då?!

Lindzen
0

Du måste ladda upp den på youtube innan du kan visa den här.

Mvh Linda

Elenih
0

Hahaha joho jag vet.. Jag klistrar in den io rutan och det ser bra ut. Men sedan när jag publicerar syns den ej. Alltså efter att jag kopierat från youtube

Elenih
0

http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=SE#/watch?v=ogil2v1QDXE Nu klistrar jag in den direkt io inlägget orkar inte —.—

Elenih
0

här är videon

Lindzen
0

Ser ut att vara en ung hane :)

Mvh Linda

Elenih
0

Fan då :/

[stefan&krister]
0

Ja jag tycker oxå att det ser ut som en hane.

Elenih
0

Synd..ville para '' henne'' med min veiltail hane

Lindzen
0

Du kanske måste vara lite mer försiktig i fortsättningen när du skaffar honor ;)

Mvh Linda

[dynamitella]
0

Börjar bli lite less på alla dessa trådar om "hane eller hona".

Varför uppdaterar du inte en gammal tråd bara?

Eller köp av någon som vet vad det är för kön.

(för att göra någon nytta med inlägget flikar jag in att han rör sig som en hane)

Elenih
0

12# ja men jag köpte alla nästan samtidigt och jag trodde att.personalen visste lite bättre.. :/ 13# du behöver inte läsa dem? Men ok kanske uppdaterar en gammal tråd nästa gång även fast jag inte ser poängen/skillnaden med det

Lindzen
0

Personalen är det absolut sista man ska lyssna på… Dom ser ut som stora frågetecken när jag sitter och pekar ut minst 5 hanar ur deras "honor"..

Mvh Linda

Elenih
0

Det som är bra med att göra en ny tråd är väl att bara de som vill behöver kommentera/titta på tråden plus att personer som kommenterat den gamla tråden slipper se den på uppdaterade inlägg ;)

[dynamitella]
0

Så det är bättre att göra många identiska trådar som tar upp plats i forumet, istället för att samla allt?

Det är ju därför man gör exempelvis bildtrådar, "mina kar"-trådar, identifieringstrådar eller liknande. Just för att samla allt.

Jag vill inte bråka om saken. Det kändes bara lite "nämen va? Nu igen?" denna gången.

Elenih
0

#15 jo tack jag vet det nu. Nästan så att jag vet bättre än dem —.—

Elenih
0

#17 tar plats? Jag tycker det är för få nya trådar här.. Och de andra är liksom långt bak plus att detta är typ tredje tråden så det är ändå inte så mycket. Men visst. Nästa gång gör jsg en tråd där alla som undrar vilket kön deras kampfisk/fisk är för kön kan skriva. Och har man kommenterat på den tråden får man skylla sig själv ;)

zumbazumbaza
0

oj vad snygg den är även om det nu inte var det kön du önskade dej.

Elenih
0

#20 tack så mycket :)