Tips på tåliga växter
Hej, skulle behöva lite tips på tåliga växter som passar i ett 250-liters akvarie.
de jag har nu börjar se väldigt risiga ut och det blir så dyrt att köpa näringsmedel i djuraffären till ett sådant stort akvarie så jag skulle vilja veta om det finns växter som är extra tåliga och klarar sig extra bra.?
http://www.akvarielexikonet.se/artregister/vaxter/10374-anubias_barteri_var_barteri.html
Jag har bara såna växter, men dom måste skuggas
-Rasmus 🌈
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
ok,tack för tipset!De är snygga så det blir till att införskaffa sådana
Fast de är lika dyra som medlet du tänkte köpa :)
Köp hellre snabbväxande lätta växter, om du vill att de ska tåla dåligt vatten. Den hemskaste och bästa växten jag har är Hygrophila polysperma! De växer som ogräs även i dåligt ljus och näringsfattigt vatten.
Så dessa gillar jag till kar utan näring:
Hygrophila Polysperma
Riccia
Cabomba
Limnophila Sessiliflora
Windelöv
Finns en hel del sorter som passar: Anubis barteri, Anubias nana, Hygrophila polysperma, Hygrophila 'Rosanervig', Hygrophila difformis, Hygrophila corymbosa 'Siamensis', Heteranthera Zosterifolia, Ludwiga repens, Ludwigia repens rubin, mfl.
Kolla in på www.tropica.dk för att se bilder och se vilka färger och former som du gillar.
www.shrimpshop.se/forum
#3 &4 tack för fler tips :) är dessa växter vanliga så att man lätt kan köpa dem i djuraffären? vet ni ungefärligt pris på dem? #4 den sidan var jättebra :) ligger bland mina favoriter nu :)
Ett STORT tips är att aldrig köpa i affär :)
registrera dig (gratis) på Plantswap.se :)
Sen går du bara in i "växer köpes", och skriver vad du letar efter. Eller så mailar du dem som säljer vad du är intresserad av.
Oftast är det mycket billigt :)
Tack för tipset! ska genast anmäla mig där och börja leta efter växter så att det kan bli fint igen!