Funderar på att skaffa räkor...
Funderar på om jag kanske kunde ha Körsbärsräkor i mitt akvarium. Det är ju inte så stort (15 liter), men det bor ju "bara" en Kampfisk och 3 äppelsnäckor där. Hade ju tänkt att jag skulle skaffa mig ett gäng vuxna så inte fisken kan äta upp dom. Förstår ju att dom antagligen kommer göra fler räkor som han antagligen kommer sätta i sig med stor aptit. Men kanske om jag skaffar lite javamossa och sätter fast på roten (hade tänkt göra det ändå, tror det skulle bli jättefint) så har dom nånstans att gömma sig. Bra eller dålig ide?
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ingen..? 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Jag tycker det låter som en bra idé, räklingar är ganska snabba så jag tror nog att en hel del räkor kommer klara sig. 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Tänk på att Körsbärsräkor förökar sig fort, om inte tillräckligt många blir mat till kampfisken så kan karet ditt bli överbefolkat rätt snabbt. Så innan du skaffar bör du veta var du kan göra av smäräkor ifall det så småningom skulle bli för mycket. 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kan man inte ge dom till råttorna då? Usch, nej, så kan man ju inte göra… 
Får väl fråga på djuraffären om dom kanske vill ha några. Dom säljer Körsbärsräkor säger dom, men verkar aldrig ha några inne. Så skulle bli förvånad om dom inte skulle vilja ha ett gäng gratis…
Hur länge lever en körsbärsräka, btw?
//Lamina
En körsbärsräka lever ca ett till två år.
Har du mycket växter i akvariet så finns möjligheten för räkorna
att gömma sig och det blir därmed svårare för fiskar (om man har några i
samma akvarium) att ta sig en räka.
www.shrimpshop.se/forum
Rek. INTE att ha räkor med Kampfisk i ett så litet akvarium.
Kanske de skulle överleva i ett kar på 100 liter, med mycket växter. Men det hör till fiskens natur att slakta allt som går att äta. Jag har vänner vars kampfiskar har käkat allt ifrån vuxna amanoräkor till neontetror.
Så mjä. Jag skulle skippa kampfisken då. Inte rättvist mot räkorna att behöva gömma sig hela livet.
Ps. Om det går, så får du gärna posta en bild eller två :) Alla är olika, och jag kan faktiskt inte säga till hundra procent att det är dömt att misslyckas. Tänk bara på från början va som kan hända, så du inte blir arg om han slaktar dem :)