Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1289 ggr
MiniAndMe
0

Palettciklider!

Hej!

Jag har nyss köpt ett 54-liters akvarium, och jag hade egentligen tänkt köpa ett större och ha ett par paletter där i…. Men nu blev det ju inte så…. Men jag undrar…. Kan man ändå ha palettciklider? Jag ska ha 2 dvärgguramis, några svärdbärare och några pansarmalar också… Och om jag inte kan ha paletter ska jag nog ha fjärils eller kakaduciklider! :P

akvariet
0

kul blandning av fiskar!:D

aa, synd att du inte fick större! men men det är ju så det är med föräldrar…

om du vil "knöka" ner palleter i det karet får du nog skippa pansarmalarna då de också rör sig vid botten som palletter gör och möjligtvis också bort med några svärdbärare…

om du inte får köpa ett nytt akvarium kan du ju alltid göra ett eget gratis (om du har en generös slöjdlärare) eller betalla en liten peng för att göra ett eget i skolan i slöjden som jag, då kan du bestämma vilka mått du vill ha och också hur många liter det ksa vara på! :D

lycka till!

MiniAndMe
0

#1 - mm…. Men jag ska inte ha paletter har jag bestämt mig för! Man vill ju inte tränga ner dom i ett litet som dom inte trivs med…. :P

men VA? Kan man göra ett själv?? :O

Ove-D
0

Jag skulle säga att det blir för trångt. Om paletterna vill ha ett revir på ca 40 liter så blir det inte mycket plats över till de andra fiskarna.