Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 6559 ggr
frida51
1

Gravid guppy?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

läste att om en Guppy hona har en "svart fläck" innan analfenan så är den gravid, stämmer det? och i sådana fall kan ni se om den här gyppy honan är gravid?

min andra Guppy hona var gravid,och super tjock. sen for jag bort i ca en vecka, och när jag kom till baka var hon jätte smal men jag såg inga yngel. Så de blev nog uppätna, men skulle jag då ha satt hon i ett litet baby akvarium? eller hade hon ätit upp dem?

tack på förhand.Skrattande

frida51
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

är den här också gravid då? (det var hon som var gravid förut)Glad

Jina
0

Har du hanar är de nästan garanterat dräktiga.

Jag låter mina föda i sitt vanliga kar och flyttar heller inte ynglen. Nåt blir väl kanske uppätet, men jag skulle gärna se att de knaprade i sig fler.

frida51
0

jo, har 2 stycken hanar  som små fajtas om honorna, okej, tack för svaret! Glad

Lindzen
0

Honor lagrar sperma (alltså de behöver bara para sig några få gånger under sitt liv) så de är konstant gravida från att de blir könsmogna. Så du kan nog räkna med kull ungefär var 4-5 vecka ;) Just honorna på bilderna ser inte ut att vara höggravida men gravida är det med största säkerhet :)

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

frida51
0

ååh vad kul :D tack för svar, tycker du jag ska stoppa honorna i ett baby akvarium när de är höggravida?:)

Lindzen
0

Det beror väl på hur mycket yngel du vill ska överleva. Vad menar du med baby akvarium btw? Är det en yngelbox du menar så säger jag nej, det är inte humant att låta en stackars fisk vara i den tills hon föder och sedan låta ynglena leva där till de inte kan bli uppätna. De kommer dessutom också växa ganske 3 gånger så långsamt- vilket gör att de måste vistas i boxen ännu längre.

Mvh Linda

frida51
0

tänkte andvända ett ca 10-12 liters akvarium som jag hade fiskar i innan jag köpte ett 54 liters  isf :)

Lindzen
0

Ja så länge du har bara yngel i på tillväxt så går det bra, har du andra fiskar där så anses det vara djurplågeri.

Mvh Linda

frida51
0

jo, tänkte bara ha ynglena där :)