Hur skicka flytväxter?
Hade tänkt skicka lite musselblommor, men vet inte riktigt hur man gör… Musselblommors blad tål ju inte att bli blöta, men dom dör ju om dom inte har roten i vatten… Så hur skickar man sånna utan att dränka dom, torka ut dom eller bryta av bladen..? 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
När jag har köpt flytväxter så har de bara legat i en plastpåse, det enda vattnet är det som följt med ner i påsen när de plockats upp. De har klarat sig utan problem fast att de inte "får" bli blöta om bladen. Jag var noga med att sätta ner dom rättvänt i stället, det gick fint.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Man kanske skulle kunna vira in rötterna i blött hushållspapper och göra som en bukett av dom i en plastpåse? :)
Jag undrar samma sak som Lamina då jag måste slänga nästan hälften av mina musselblommor varje vecka då de växer så otroligt fort.. Det känns ju lite ondödigt.
Varken andmat, Salivinia cucullata eller Phyllanthus fluitans får blöta ner bladen, men de har klarat sig fint i en påse utan vatten. Väl tillsluten håller den ju fukten ändå (de är ju inte snustorra när de läggs i påsen, som sagt), och det är det viktigaste. Då torkar inte rötterna och bladen blir inte dränkta. Och så inpackat i tidningspapper har det nog varit (var ett tag sen så minns inte), det borde i alla fall ge stabilitet så bladen inte bryts av..?
Det är på det viset jag har fått ovan nämnda flytväxter skickade till mig, och det var inga problem.