Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 1764 ggr
Lindzen
0

Intressekoll! (kampfiskar)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hejsan,

Jag har satt ihop hona och hane av färgen steel orange dragon med fentypen halfmoon (mycket ovanlig färg och fenform, går annars inte att köpa i Sverige). Jag har dock inte släppt ut honan från sin yngelbox då hanen ännu inte har byggt något skumbo (han har bara sett henne i några timmar). Blir det något av den kullen så kommer de vara leveransklara runt Juli.

Så jag tänkte kolla om det finns något intresse av köpa fisk från den kullen?

Jag kommer nog skicka genom hela Sverige, jag kommer packetera på samma sätt som jag fick mina fiskar från Thailand. Så överlever fiskar att skickas tvärs över halva jordklotet så borde de klara sig några mil genom Sverige lika bra (om man packar rätt det vill säga).

Video på hanen ( den dåliga kvalitén förstör tyvärr hans starka färger som han har i verkligheten): http://www.youtube.com/watch?v=rVMT_UHD-kI 

Video på honan (även här så förstör den dåliga kvalién hennes färger lite): http://www.youtube.com/watch?v=sQYu7WxRg7c 

Hanen på bild.

Honan på bild.

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

Nicklasangora
0

jag är jätte intresserad! Av 2 honor!!

[Isa96]
0

Jag är intressead av en hane i så fall! ^^

Lamina
0

Är dom orangea eller röda? Hannen ser röd ut på bilden, men står ju orange? I vilket fall, är nog lite intresserad. Men funderar, har du några planer på någon kull på dom vita..? :p

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lindzen
0

Han är orange, det är nog blixten på bilden som gör honom lite rödaktig.

Jag tror faktist det inte kommer blir något av det här paret.. Jag släppte ju ner honan i morse, sov en studn till och sedan märkte jag att honan jagade hanen och bet honom.. Hon gjorde det igårkväll också, då la jag tillbaka henne i bboxen för att se om hanen slutade vara rädd tills idag.

Mvh Linda

Ellenfyrkant
0

Hur packar man fiskarna för transport på ett bra sätt? Du får gärna skicka ett PM till mig angående det om du inte vill "uppehålla" tråden. Glad

Mvh Ellenfyrkant

Lindzen
0

#5 Skickade ett PM till dig eftersom den här tråden kan låsas eller tas bort nu då det inte blev något av det där paret :)

Mvh Linda

[nadvard]
0

Skicka gärna pm till mig med hur man packar/skickar på ett bra sätt :D