Ny scalare
Vad är det för knäl på huvudet? Och varför fattas toppen av fenan?
Vill inte vara negativ, men han ser inte frisk ut.. fast en missbildad scalare är bättre än ingen alls ;) Sålänge de är polare och tycker om varandra så är det kanske inte hela världen.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 knölen är en knöl de flesta "Killciklider" får i vuxen ålder :) och halva fenan är inte borta de är bara att den inte behövs i akvarier därför har många skalarer bortväcklat långa fenor :)
Det beror oftast på att scalarer gått i till exempel låga akvarium när fenorna inte är så fina. Att dom inte skulle behöva höga och fina fenor i akvarium är inte orsaken.
Vi har haft många scalare par, och har aldrig sett detta innan :) Därför reagerade jag. Våra har alltid haft väldigt höga och spetsiga fenor, och sett mer eller mindre ut som honorna. Vi fick yngel efter 4 av paren, så några var 100% säkerhet hanar.
Men där ser man :) Får be om ursäkt till trådskaparen för min brist på kunskap :)

#1, #5 Knölen har han för att han är en han. Vet inte vad den uppfyller för funktion faktiskt, kanske för att han ska vara snygg för tjejerna? 
Ang ryggfenan så ja, den borde vara mycket längre och framförallt spetsigare. Att den är kort och rak beror på att han växt upp i ett för litet akvarium tyvärr. Men han är vacker att titta på ändå :)
Och det är ingen fara tog inte illa vid mig. man lär så länge man lever :)
MVH Erika :)
Frän! :D

#6 Något ännu fränare är att dem fattat tycke för varandra och lagt ägg under dagen :D
MVH Erika :)
Vad kul :D

Vad jag lärde mig om ciklider aläktet i skolan idag är att ju större knöl desto mer status :)