skräpsnäckor som köttmat?
hej!
det har nu börjat bli VÄLDIGT många kanelbulle-/skrivsnäckor i deras balja så jag tänkte att kan man inte ge dem till fiskarna som typ köttmat? sniglar borde ju vara näringsrikt på proteiner mm elr?
så, kan man använda skräpsnäckor som mat till fiskarna? är det nyttigt? är det faligt? kan de skada sig?
tacksam för svar!

puttar fram denna tråden lite…

Om jag inte missminner mig så har jag läst att många bara krossar snäckorna mot rutan så käkar fiskarna gladeligen upp dem! Prova! Inte för många åt gången bara!

jag twesstade nyss och jä*lar vad det blev liv i karet! alla fiskarna blev som galna och typ bråkade om den snäckan jag krossade!
coolt! men är det nyttigt för dem?
Det borde väl vara nyttigt för dem. Jag ger större skräpsnäckor till sköldpaddorna, och mindre krossar jag så att fiskar och räkor kan mumsa i sig dem. Till räkorna borde det ju vara extra bra med lite kalk.
_No way! Yes way!

okej, vad bra!
vad bra, fast jag har inte räkor längre…de dog när jag medicinerade karet då jag flyttade dem till el liten burk med javamossa i…:(

Hade en massa sånna där sniglar och just när jag tänkte att jag skulle låta dem vara så köpte jag ett par teleskopfiskar som åt upp alla. X'D