Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 6260 ggr
takykardi
0

Metallpansarmal-rom!

Vaknade just och fick en jätterolig överraskning! Metallpansarmalarna hade lagt rom på framsidan av akvarieglaset och på en termometer som finns där. Så jag satte termometern i en gammal petbox och satte dit en luftpump. Hur länge tar det innan de kläcks och hur ska jag sköta petboxen ? Har aldrig gjort dethär förut och tycker att det är så spännande! :D

takykardi
0

Såg att de hade lagt på ett annat ställe  nu också! Hur många ägg brukar det bli egentligen ? :O

takykardi
0

Och hon bär på många ännu! :D iiih!

GuUuLd
0

Det tar ungefär 5-6 dagar för dem att kläckas om de är befruktade. Håll lite koll på rommen, är de inte befruktade så är de vita efter ca. 24h.

Vi brukar använda alkottar som mögelbekämpning då rommen kan mögla.

Hur många romkorn det blir vet jag inte då jag aldrig haft några corydoras aeneus.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

takykardi
0

Hoppas på att de är befruktade då. :) Tack för svaret!

takykardi
0

Glömde ju att fråga vilken färg rommen blir OM den är befruktad ? :)

Lindzen
0

Mina pansarmalar brukar lägga rom lite när som hellst och jag brukar hitta två och två lite överallt bland växterna och på rutan i karet så du kanske får leka skattjakt i karet helt enkelt :)

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

takykardi
0

Jag har inte hittat på en enda växt, men på alla rutor på akvariet finns det massor! Och det har kommit ännu mer under natten. :D

takykardi
0

Såg just två yngel som simmade runt ! Trodde inte att det skulle gå så snabbt! Men det mesta av rommen är "okläckt" ännu. Men man ser hur de rör sig där innuti. ^^

Lindzen
0

Åh vad kul! Ska försöka rädda några ägg när mina lägegr rom igen ^^

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

takykardi
0

Hur stora ska dom vara innan man vågar släppa ner dom med dom andra fiskarna ? :o

GuUuLd
0

#10 Det beror väl lite på vad det är för fiskar, jag flyttar mina när de är ca. 1-1,5cm. Då hamnar de i ett akvarie med corydoras venezuela black, Corydoras pygmaeus, L46, L340, Ancistrus och Guppy dvs. inga som äter dem i den storleken.

//GuUuLd, 

-IE Photography-

takykardi
0

#11 Tack för svaret! Det finns neontetror, riotetror och några malar i akvariet. :)

[Ratass]
0

#11 :O du har blackisar! Vad kostade dom? :O

GuUuLd
0

#13 De billigaste jag köpt i butik 100kr/st och på auktion 84kr/st.

//GuUuLd, 

-IE Photography-

[Ratass]
0

O.o shiiit..