helt sjukt... :O
För 2 dagar sedan blev min svärdbärarhona helt konstig. På morgonen var hon pigg, men när jag kom hem på eftermiddagen låg hon på botten, med ryggen ner. Det var som bly i ryggen, hon kunde inte vända på sig. Så efter ett litet tag var hon stendöd… :S
Och dagen efter blev en pansarmal också sån, ryggen blev som en båge, och jag trodde den var död, men när jag kom med håven för att kolla, så simmade den iväg. Och då snurrade den runt och vände sig på rygg och höll på. Efter några timmar när jag kom hem igen, så var den och en räka död.
Räkorna är flyttade till sitt eget akvarium nu.
Men jag är ändå orolig. Vad var det där? Jag har bara en svärdbärarhane, rödmunstetror, 2 pansarmalar och några äppelsnäckor kvar nu.
De andra pansarmalarna dog för typ en vecka sedan. Jag bara hittade dom döda. Så vad kan detta vara? Jag har inte köpt nya fiskar på typ en månad, och de var de 2 pansarmalarna jag har kvar nu. Jag skaffade bara en ny växt för en vecka sedan….

Är inte böjd rygg tecken på för lite salt?:)
Har du kollat så du inte har en död äppelsnäcka nånstans.., dom kan förgifta ett helt akvarium när dom dör.. : (
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

#2 - nepp, inga döda. Jag har bara 3 vuxna och 3 bebbar i det akvariet… Så det är lätt att hålla koll på dom.
1# - joo, men inte så väl? den var helt böjd, och blev det på bara en dag….