Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 3518 ggr
Nikka
0

Synligt gravid?

När man ser att en fisk är gravid, i det här fallet en Guppy, är de alltid mörka baktill då?
Min Guppy är nämligen lite gulaktig, och hon är ganska rund men är liksom orange/gul/genomskinlig baktill… det ser ut som att hon har nått där, dvs. är "fylld" med något, men är osäker på om det är yngel eftersom det är så ljust.

Tacksam för svar!

Lindzen
0

Jag har för mig att det är ett tecken på att det inom något dygn kommer födas en massa yngel, om de är tjocka det vill säga då :) För isåfall är det nog ynglena du kanske ser.

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

Nikka
0

Jo, men kan ynglena vara ljusa/orange/gula? Det är liksom ingen mörk fläck baktill…

Lindzen
0

Jag vet inte, jag har bara för mig att jag har hört att när honan inte längre är mörk där bak så kommer hon snart att släppa ynglena.

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

Nikka
0

Jag har hört att det är tvärtom :S Någon annan som kan svara på det?

Ketang
0

Jag har tre kullar Guppy yngel nu och alla mina honos har mörka fläckar bak jämt. Både innan och efter att dom släppt sina yngel. Så jag tror inte att det går att se på det sättet på Guppy. Däremot ser man om dom bär på yngel för dom blir rejält tjocka. Börjar hon bete sig konstigt, dvs stå stilla på botten, gömma sig eller stå stilla vid ytan länge så bör detta vara ett tecken på att det snart kommer yngel. Jag har haft turen att flytta över två av mina honom ca 20min innan första ynglet har kommit ;-)

Stoodyear
0

Om honan är ljus går det till och med ibland att de ögonen på yngel igenom magen på henne, kika så kanske du ser små svarta prickar!

Nikka
0

#6 Okej! Men hon behöver alltså inte vara mörk baktill för att vara gravid?

Stoodyear
0

Mina var inte det iaf, jag kunde se ynglen i vissa fall, och ibland inte!

Ketang
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här Guppy honan fick yngel för ca 1vecka sen. Hon har varit mörk bak jämt.

Nikka
0

#8 Okej, men då är det nog yngel… jag menar, levandefödare är väll ständigt med yngel? Och hon är rundare om magen än de andra.