Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 2826 ggr
Ketang
0

Byta filter regelbundet???

Jag har en Eheim pump, den stora och ett 180liters kar. När jag köpte karet var pumpen med och förra ägarna sa inte ett ord om hur man sköter pumpen. Nu köpte jag mitt 3é kar i går och den pumpen som var med där ska man byta någon sorts filter "pluttar" i varje månad!

Så hur sköter jag mina pumpar på bästa sättet???

HeidiH
0

jag har aldrig bytt de här "makaronerna", men jag har läst att de ska göras. Men inte varje månad?! Och jag tror man inte ska byta alla på en gång heller.. Tror jag inte, då försvinner ju en massa av de bra bakterierna..

Ketang
0

På förpackningen till mitt nya kar står det att dom ska bytas varje månad. Men det är uppdelat i tre olika och det är bara ett man ska byta tydligen.

HeidiH
0

Mm, precis, så kan det nog vara! jag har inte bytt nånting, och inte haft problem. Jo, bytta faktiskt en halv korg en gång!

Ketang
0

Efter en mer noga koll ser jag att det står att den översta som det är vita små pluttar i ska bytas mellan 2-4veckor! Och det andra mellan 1-2månader… Det är väl ganska ofta?! Nu är ju detta ett kar på 25liter, det kanske ska bytas oftare när det är så litet??