Kuhli + räkor?
Lillasystern funderar på att skaffa en kuhliål till sitt 54 Liters. Hon har räkor, äppelsnäckor och 3 mollys. Det är inte mycket salt, även om mollysarna gärna hade haft mer. 1 tsk/50 Liter tror jag hon har.
Men äter kuhlisarna räkor?
inte mina iaf :P
#1 okej jag ska nog köpa två st kuhliålar.
men hur stora blev dina?
De brukar bli typ 6-11 cm långa har jag hört
mina blev ca 12-13 cm =D
aha okej =) ganska lång för att va en kuhliål
ja matade mina väldigt mycket så de växte snappt =D
oki ska försöka =)

Ena ålen tog en räka och dödade! :O
Så nu har vi fångat in räkorna, de är ju inte så många (8 st). Men vad ska vi göra? Ålarna går ju nästan inte att fånga, de bara gräver ner sig. Ska vi flytta räkorna eller ålarna? Eller är det någon fara, ålen kanske var hungrig (sa hejhejnaffy)? Är det bäst att flytta dom i alla fall…?

Räkorna ligger i en yngelkasse… ^^
#7 ja man kan väll testa och se om den inte äter upp fler
#10 hur ska jag gjöra?
Ska jag släppa i räkorna i karet igen eller flytta på dem eller ålar?
Dem kan ju inte va i en yngelkasse resten av livet
Jag skulel nog tästa att ha dem till smamsn med risken att räkonra blir uppätna.
ME ndet är vad du sjävl känner. Ananrs kan du ju kanske bugga ett gömmstälelr för dina räkor i karet.
Eller så köper du ett nano elerl en stor vas och placerar räkorna i iställer.
Har du ingen bild på dina kuhliålar som du kan dela med dig?
Tycker att dem är mycket fina. Funderar själv på att skaffa sånna i det akvariet som jag innom kort skall införskaffa.
Fungerar dem som damsugare med eller?
#15 nja mina bara sover under en sten på dagarna och på kvällen och morgonen ålar dem runt vid vattenutn =)
#12 hur mycket kostar en nano och hur ser den ut?
Tror verkligen inte ålarna äter räkor?
Dom är ju fruktansvärt harmlösa, har haft massor, och de har aldrig rört mina räkor.
Mian ålar är framme mycket nu. Men min lysram är inte så stark och jag har beställt ny samt starka lysrör. så den uppfattar kanske mitt lnjjus som ständig skymmning just nu =) Den ena jömmer sig hela tidne men den andra är famme och rotar runt i gruset. samt puffar lite på min Snäckor. MEn de säkor som är runt om värjkar inte rädda. =)
Jag tror inte det ska vara några problem iaf :)
Khulis är jätteroliga krabater =) På morgonen och kvällen har mina riktiga race i karet. Har inte råkor i mitt kar, men guppys, korallplatys, dv.klogrodor, äppelsnäckor och kampfiskar. Samt en hel del yngel och mina ålar är så snälla så =)
Och dom är ju helt otroligt vackra att titta på <3