Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 2473 ggr
TheUnknown
0

Vad är detta för mal? :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är detta för "ras"? :) Jag antar att det är en hona då inga "spröt" ploppat fram än och har haft henne i ett år i januari. Tror hon va 2-4 månader när jag fick henne. Är det vanligt att dessa växer lite sakta? Tror hon va drygt 3-4 cm när jag fick henne, nu är hon kanske 8 cm (?). Eller det kanske inte är sakta? :P Har en annan makl också, den vanligaste (?) rasen (den som man lätt kan få ungar på, minns ej namnet), en hane, och han fick jag i samma veva. Han är nog 10-12 cm men han var dock lite större när jag fick honom men tror inte han va spec. mycket äldre.

Inte världens bästa bild, men hon gömmer sig så fort jag tar fram kameran. Haha. Är detta en "albino"? Gul med röda ögon.

kent
0

det är en albino ancistrusmal som du har.

TheUnknown
0

aha okej :) tack. men det är väl en hona? inte sant? borde inte honan o min hane då få bebisar? :S :P

Ninja
0

På förstasidan finns en artikel om ancistrusar och hur man kan få de att leka.

[TheoA]
0

Det är en guld tror jag . Jag köpte min som guld men då var den vit med röda ögon. Nu är den jätte guldfärgad.

KerstinL
0

Det är en hona du har, dom kallar den för guld i affären men det är albino. Albinomalarna växer långsammare än "vanliga" Ancistrusar och kan vara lite svårare att få yngel av. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

TheUnknown
0

#3 jo jag har faktiskt lärst den. :) MEn jag får specificera min fråga. ^^ Jag undrade mer om just min hane och min hona skulle kunna få ungar? :P Asså… jag vet inte om de är "samma ras".

#4 jaha. Vad är det för skillnad mellan guld och vit? Min har varit gulfärgad sen jag fick henne.

#5 Jaaaha okej :) Men Ancistrusarbrukar väl vara skapligt lätta ändå att få bebisar på?

Hur gamla blir dessa suuuuuper fina malar? Jag älskar dem ^^

TheUnknown
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en till bild på henne :) Jag har försökt fånga hanen på bild men han gömmer sig bara under mangoverroten hela tiden, tråkmåns. ^^

KerstinL
0

Ja, dom är samma "ras" eller art som det kallas i fiskvärlden.. Om honan får äta upp sig med massa god mat så kanske hon blir leksugen.. ; )

Cool

TheUnknown
0

något tips på mat?

Är hanen alltid leksugen eller? :P

OT. jag fick mitt akvarium på julafton, mitt nya, fick även ny sand… jag har läst någonstans på denna sida att när man gör vattenbyten kan sanden lixom följa med… hur tusan ska jag göra? :S

KerstinL
0

Håll slangen i mitten av akvariumet när du tömmer så följer inte sanden med, man ska inte rota i sanden i onödan för där är det bra bakterier. Skulle det råka åka in en fisk i slangen så är det ingen fara det är bara att håva ur den ur hinken sen och släppa tillbaka den i akvariumet.

Cool

TheUnknown
0

Jaha… För när jag köpte slangen (det var den billiga modellen, som man får vattnet i munnen av om man inte hinner sluta suga haha BLÄ) så sa de att man skulle rota runt i sanden för allt bajs hamnar på bottnen. :S Mina vuxna platysar åker inte igenom slangen… de skulle fastna mellan själva "munstycket" och slangöppningen… :S Men jag får vara försiktig, kanske kan komplicera det lite och ha håven framför munstycket eller något…

Tips på mat som främjar lek? :)