klaga, eller inte?
Jag köpte 2 fiskar förra onsdagen. enda sen jag kom hem och hade lagt i dem i akvariet så har den ena vart hängig varje dag och legat för sig själv på botten, tills idag när jag kom hem och upptäckte att den var död.
är det där något man kan gå till baka till djuraffären och klaga på?
för det känns ganska tråkigt när den dör på mindre än en vecka, då har man liksom slösat bort de där 80;- på ingenting..

Jag tror inte du kan klaga på det, vissa fiskar blir väldigt stressade av att flytta och dör efter några dagar.

citat:
det känns ganska tråkigt när den dör på mindre än en vecka, då har man liksom slösat bort de där 80;- på ingenting..
..och ännu värre slösat bort ett liv:(
Sånt som händer tyvärr när man flyttar nya fiskar till ett nystartat akvarium, det går över när akvariet är mer inkört…:)
Akvariet
men det är ju inte jag som " slösat bort ett liv"
eftersom den helt klart redan var hängig när den ännu var i djuraffären.
dessutom är akvariet långt ifrån nystartat, haft det igång över ett halvår.

aha, ja, då är det ju lite skillnad i för sig…:P
Ibland blir det problem även med helt friska och pigga fiskar när dom kommer till annat vatten. Har man otur så. Men jag skulle gå in igen så snart som möjligt och fråga om dom haft några problem med fiskar i det akvariumet dina fiskar togs ur. Prata om att dom du köpte hängde från början hemma och trillade av pinn. Sen kanske du får rabatt i alla fall om dom har lite servicekänsla. Förmodar att du bytt vatten sen starten så inte gammalt då det byts ofta i affärer.

Jag köpte 5 mollys var av en hade fel på simblåsan och kämpade för sitt liv för att inte sjunka till botten. Jag åkte tillbaka och sa detta till dom var av jag fick 3 nya ;-) Nu är jag stammis där och känner en av dom som jobbar där, men 3nya tycker jag var riktigt bra!!
På djurmagazinet i tyresö har man en veckas garanti på fiskarna, om dom blir sjuka/dör så tar man med sig fisken i en påse och kvittot så får man en ny.. ; )
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

var dit iallafall idag och pratade med dom om det, de var tydligen ett flertal till fiskar från det akvariet som hade dött, så dom ejbjöd sig att ge mig en ny fisk. som ett litet plåster på såret iallafall :)