Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 2820 ggr
Loliviah
0

Lite tips om Guramis

Införskaffade mig igår ett Guramis par, hade ev tänkt att ta lite yngel på dom, de bygger ju skumbo somsagt.

Har själv aldrig haft fiskar förut som har gjort så är lite nybörjare på det så behöver alla tips och råd jag kan få:)

Loliviah
0

Föresten vet någon oxå vart man kan få tag på Luftdrivet filter som e bra så inte yngel sugs in i pumpen.

Ratata
0

Guramis gillar mycket växtlighet och de gillar inte när det är för mycket "action" (läs cirkulation) i vattnet. Plantera en liten djungel åt dem och skaffa flytväxter så blir de nog glada c:

Loliviah
0

Okej tack:) Jag har även sänkt vatten nivån en aning, just nu har jag satt hanen själv i det akvariumet, det e väl det man ska göra och sen när man ser att han har byggt ett stabilt skumbo då flytta in honan`?

Loliviah
0

Igår kväll när jag kom hem såg jag att han hade byggt ett skumbo ;d :) så det gick väldigt fort hade inte ens satt i flytväxter då :p

Kiyona
0

om du kollar pwss efter luftdriva filter så hittar du blandannant elite's luftdragna filter tar lite plats men funkar suveränt :)

elite's luftdrivna filetr kan jag tipsa om :)

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **