Tips på tetra?
Har ett akvarium på ca 180 L med guppyn och neontetror i. Skulle gärna vilka ha någon annan tetra i, gärna en liten mindre. Har ni några tips vad för tetra man kan ha? :)

dvärgrasbora, den blir ca 1-1,5 cm. skimrar lite i röd, brun och silver.
sen så har vi ju den vackra rödmunstetran, visserligen blir den 3-3,5 cm men den är så otroligt vackert röd.
finns ju mängder med tetror. dock inte så många som är mindre än neontetror tyvärr. vill du att de ska ha någon viss färg, ytskikt mm.?
dvärgrasbora tyckte jag inte såg så vacker ut på bilderna på google, men kanske ser finare ut i affären.
rödmunstetran såg ganska så frän ut.
Den måste ju inte vara mindre än neontetran men jag gillar små fiskar. :)
har inga större krav på hur de ska se ut, därför jag undrar lite vad ni har att tipsa om :)
Vet att jag såg en liten fisk i en affär en gång, tror den var svart o grå eller något sånt. Någon som vet vad jag menar?
Tror de var en tetra. Att den var liten kanske hade med o göra att den inte var fullvuxen, men bra söt var den iaf.
Måste ju absolut inte vara en tetra. Men vill gärna ha en lite mindre fisk. Skulle vara kul med något som stimmar bra också.
Bara o ösa på med förslag :)
Googlade lite, och måste nog ha varit en fantomen tetra jag såg.
Någon som har någon erfarenhet av dem?
En liten "knubbig" fisk vill jag nog ha.
Men som jag skrev i inlägget ovanför, ös på med förslag :)

tycker nog att rosentetra är finare än fantomtetra (Hyphessobrycon rosaceus). annars finns ju bilbukarna om man vill ha en lite annorlunda fisk Carnegiella marthae, Carnegiella strigata.
citrontetra (Hyphessobrycon pulchripinnis) är ju superfin och ska vara lätt. inte så hemskt stor heller.
svart Neontetra Hyphessobrycon herbertaxelrodi, vet inte hur vanlig den är dock…
guldtetran, Hemigrammus rodwayi, är ju fin också.
annars kan jag ju tipsa om Kardinaltetra istället för Neontetra nästa gång. mer färg och sägs vara tåligare.
#6 super bra tips, tack :)
Riotetror (Hyphessobrycon flammeus) är små, trevliga fiskar. Sen finns ju alltid vinkeltetra (Thayeria boehlkei). Kongotetra (Phenacogrammus interruptus), dolkstickstetra/blödande hjärtatetra (Hyphessobrycon erythrostigma), kejsartetra (Nematobrycon palmeri) är lite större, men får plats i ett 180l akvarium.
(sök på latinska namnen så hittar du fler/bättre bilder)