Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 2294 ggr
LoveYouSigne
0

Dom äter inte :(

Jag har 2 stycken äppelsnäckor. Och dom har slutat att äta… För när jag inte hade matat dom på rättså länge så la jag i en gurkbit och då brukar dom alltid komma till gurkan och sitta där och äta tills den är slut… Men nu gjorde dom inte det. Så jag tog en annan grönsak för att se om dom hade tröttnat på att få gurka hela tiden men dom åt fortfarande inte.. Vet ngn vad detta kan bero på?

LoveYouSigne
0

Putt, någon?

Mixidoo
0

Inte särskilt ovanligt att äppelsnäckor tar en vilopaus ibland. Rör de på sig? Annars ska du kanske kolla att de lever.

snailmilla
0

#1 Äppelsnäckor har sina vilostunder då de ibland gräver ner sig lite i bottensubstratet eller sitter still på samma ställe i flera dagar. Under den här perioden ska man minska matningen, då de ändå inte äter särskilt mycket. De är helt naturligt, jag har säsonger i mina kar där jag sänker temperaturen, så de får sina pauser. De blir mindre aktiva och vilar. Men desto naturligare blir deras livscykel.

Låt dem bara vara så ska du se att de snart kommer igång igen.

Mvh

Camilla www.appelsnackor.webs.com

LoveYouSigne
0

#2 dom är inte döda ;)

#3 okeej, hur länge ungefär dröjer det tills dom börjar att äta igen?:)

LoveYouSigne
0

Putt

snailmilla
0

De beror helt på temperatur, antal timmar du har karet tänt ovs. De går efter vad de tror ät naturligt. Du kan låta dem vara ifred, men de ska alltid ha tillgång till mat. Då gäller det att inte slänga ner för mycket så maten ruttnar.

Håll koll på om de har rört sig något under natten eller om de börjar vara vakna på dagarna och åka omkring.

Mvh

LoveYouSigne
0

Aa dom har börjat att röra på sig mer, alf den ena..:D

Tack så mkt #6 :D

snailmilla
0

#7 Där ser du, nu vet du iaf att det är fullt normalt i deras beteende och en viktig del i deras livscykel! Lycka till

Camilla

www.appelsnackor.webs.com