Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 2907 ggr
LoveYouSigne
0

Yngel hur stora?

Hur stora ska yngel vara så man kan släppa ut dom i akvariumet utan att dom blir uppätna? 2 cm?

[Emma-Rhino]
0

när jag frågade samma sak i en affär sa de som en Neontetra i stl. Så nåt sånt ja. Sen beror det ju på vad man har för fiskar i akvariet. Jag är bara hemma bland små fredliga arter.

LoveYouSigne
0

ok ;D

JohanJ
0

Som en Neontetra känns väldigt stort. Jag har ett akvariun med Platy, Zebrafisk och Mosaikgurami. De platyynel som passerar en centimeter i längd (stjärtfena oräknad) brukar klara sig till vuxen. Men som sagt det beror på vad som finns i karet.

LoveYouSigne
0

ok. Om jag har Kampfisk hane, svärdbärare, neontetror, mollysar sebrafiskar. Hur stora ungefär bode dom vara då?:P

Lindzen
0

Tillräkligt stora för att inte få plats i någon av deras munnar så typ 1 cm kanske. Kamphanar kan gärna ta småfiskar också om de får chansen, de är ju köttätare.

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

LoveYouSigne
0

ok :P jagg väntar nog nga månader till för säkerhetens skull.. x)

doby653
0

mina blev väldigt stora… men sen bara de försvann :/ tror det var glödbands tetrerna… de är ganska glupska

exitingsvillemo
0

En bra regel är: Allt som får plats i munnen kan ätas.

doby653
1

men de fick inte plats i munnen Förvånad

fiskargrabben
0

beror på vad man har för fiskar framför allt!

LoveYouSigne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag släppte ut min ena och den har klarat sig hittills!:D

Och den är inte jättestor heller..;)

fiskargrabben
0

jag har släppt ut ett zebraciklids yngel som är ca 1,5-2cm bland mina ciklider och den klarar sig fint sålänge den inte är ivägen… övriga ciklider är ca 10-15 cm stora…

[nadvard]
0

Mina yngel får gå i karet hela tiden. Jag har guppys och mollys.
Jag har hur mycket yngel som helst :P