Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 4131 ggr
dragonstar
0

Räkyngel

Har nu sett att två av mina Räkor (kösbär) värkar bära på rom. Dom är väldigt stora och har romm på magen som ser lite brungråa ut.

Hur läge bör dom rommen och hur små är räkorna när dom kläcks?

Nu går dom i ett kar tillsamas med Tetror och guppis och en liten mal. Bör jag flytta över dem till ett yngelkar?

Dom värkar mest hålla till bland mossan som jag lagt runt pumpen så de är lite skuddade där.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

-Cissi-
0

Jag vet inte hur länge dom bär på romen men du bör sätta en nynonstrumpa över pumpen så att ynglen inte sugs inn nät dom kommer ^^

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

oh-la
0

flytta inte honan. köp istället mycket växter som de små kan gömma sig i. en räka med rom är väldigt känslig och lättstressad och kan släppa äggen eller dö om du flyttar henne. en hona bär på äggen i ca 30 dagar och räklingarna är ett par millimeter när de kläcks. du kan se när det är dags för äggen att kläckas då äggen blir mer genomskinliga och man kan se två svarta prickar innuti dem.

dragonstar
0

Tack för tippsen ska hålla ett öga på karet då.

Pumpen har en nylånstrumpa över sig sedan tidigare och sen har jag liksom döljt den lite i måssa räkonra bruakr sitta på den och bakom den.

Fiskarna kommer inte åt där så lätt.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.