Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 2149 ggr
[aammE]
0

Parar de sig?

Ursäkta den värdelösa bildkvalitén.

Dodat
0

Var det liksom en lång sak som kom in i den andra? xD :P

Mina fick ägg igår :)

// Dodat :)

[aammE]
0

#1 Jag försökte kolla efter någon sådan, men de låg på ett så konstigt ställe i akvariet så jag kunde inte se ordentligt.

snailmilla
0

Hej!

När äppelsnäckor parar sig är de inte blyga. Det kan gå hett till, de snörrar in sig ordentligt i varandra och rullar omkring, sänger och åmar sig.

Så de lilla man ser av bilderna ser ut som parning. Det vet du nog bäst själv som såg det =)

Men bara för att de parade sig betyder det inte att honan kommer att lägga några ägg, se till att det finns en ordentlig luftspalt, mata dem extra mycket och gärna lite grönsaker. Så får du nog ägg!

Lýcka till

Camila Thunberg

www.appelsnackor.webs.com

[aammE]
0

#3 Tack för tipsen! Skrattande

MiniAndMe
0

okej, detta är OT, men var köpte du dom? Vi har letat och kletat överallt i djuraffärena  men hittar ingen!:(

[aammE]
0

#5 Den bruna hittade jag i en djuraffär, köpte den för att jag tyckte synd om den (jättetrasigt skal) men de andra har jag beställt från privatpersoner på den här sidan.

MiniAndMe
0

ahaa oki… Om de har trasigt skal så kan det vara för att de inte får ngt kalk ju…

snailmilla
0

Det är rätt sorgligt det här med äppelsnäckor på zoo/djur butik. Jag vet inte om det är brist på kunskap eller att de inte bryr sig.

För det första skulle de få mycket fler sålda om de hade ett ordentligt snäckkar där man se dem ordentligt.

Jag har vart på en zoo där de hade A.H tillsammans med äppelsnäckor, rena rama slakten.

Sen så har de ingen tillgång till kalk alls. Inte undra på att de blir så fula och trasiga i skalen, så är alla snäckor på zoo fullvuxna.

En stor röd ros till alla vi som "räddar" snäckorna från butikerna.

MEN DET FINNS OCKSÅ ZOOAFFÄRER SOM TAR VÄL OM DEM, SÅ JAG INTE BARA SLÄNGER RIS. Och de är guld värda!

dragonstar
0

Jag var inne i strägnes här omdage och dom ena djurafären där hadde ett litet kar fyllt med gula äppelsnäckor.  Kollade inte jättenoga men dom såg ut att må bra där.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[TheoA]
0

Såg äppelsnäckor när jag var inne på en djuraffär en gång dom var rosa och hade trasigt skal och det växte alger på dom :( ska se om dom är kvar nästa gång jag ska in :)

snailmilla
0

Theo99 Tänk bara på att algerna på snäckans skal inte går att få bort, och alger sprider sig, ifall du tänkt köpa dem=).

Mvh

[TheoA]
0

#11 ja.. jag vet. men jag tycket såååå synd om dom och skalet var jätte fult :(