Hur många algtabletter?
Jag har 6 st pansarmalar, 4 kuhliiålar, 2 siamesiska algätare, 1 Ancistrus, 1 Eldstjärt och 2 äppelsnäckor, alla dessa äter algtabletter, så hur många algtabletter tycker ni att jag ska lägga i per gång? (morgon och kväll) jag brukar ge de 3 stycken, men det känns nästan lite för lite? tabletterna är ju inte större än en 50-öring, typ häften så små!
matar du två gånger om dagen? Jag rekommenderar nog att ge en gång om dagen, de äter ju rästerna av flingfoder osv också så svälter gör de knappast… Jag ger algtabletter bara ibland (3 gånger i veckan ungefär) och har ett tiotal malar, ger då 3 st. Men de får ju massor med mat från det som inte de andra fiskarna äter upp :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Jag ger mian malar varannan dag typ. Men dom andra fiskarna äter av algtabletterna också :P Men sen äter malarna av grönsakerna äppelsnäckorna får med :)
#1 Okej, men mitt flingfoder faller aldrig ner till botten, så det får de nog inga rester av..
#2 Okej