Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 5680 ggr
DinJejja
0

Äppelsnäckor och?

Hej.

Har ett liten 40 l akvarium som jag tänkt ha äppelsnäckor i. Just nu är alla i det stora akvariet.

Men jag tänkte att de kanske kunde vara kul och ha nåt mer där i än snäckorna.

Någon som har nåt förslag? :)

Tack på förhand.

yemoller
0

Räkor Skrattande

DinJejja
0

Ja de hade kankse vart nåt :) Hur funkar de o ha räkor då? :P

yemoller
0

Sök lite på sidan här så hittar du mycket… HAr varigt en heldel snack om det på sisstone.

DinJejja
0

Okej :)

Några andra förslag?

yemoller
1

Du kan klart även ha en Kampfisk i karet

DinJejja
0

Kampfisk har jag haft innan. Tycker dom är lite tråkiga :P

yemoller
0

#6 JAg håller med dej men var tvungen att föreslå det då många gillar dom Glad

MajaL
0

#6 Jag som älskar de! ;)

#7 Nej men, ett till "icke-fas" av "kampis-kompisar". FörvånadFlörtSkrattande

Skämt och sido, du kan ha vad som helst gående med snäckorna. Bara du kollar så de klarar av varandras temp.-krav.

Snäckorna är fredliga samtidigt som fiskar har respekt för de.

Har en kamphona och en kamphane med  två snäckor (samt en a.mal). Det funkar utmärkt!

40L, ja det är ganska stort, kan säga att man tröttnar snabbt på smått och skaffar större. Så var det för mig i alla fall. ^^,

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

DinJejja
0

Ja men kampisar är fina. :P de är dom verkligen men lite tråkiga och kolla på tycker jag :P

Har ett 100l igång nu som äppelsnäckorna bor i just nu. Men ska sätt aigång det lilla på 40L och ha äppelsnäckorna där i men nåt mer. :) Och eftersom de är rätt litet så vill jag inte ha så mkt djur där i. :)

DinJejja
0

Ska inte lägga ner de på 100 utan bara sätta igång ett till :)

MajaL
0

#9 Jaha, då förstår jag. =)

Då har du ju ett stort redan. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

DinJejja
0

Ja precis:)

Så jag vill bara ha nåt mer med äppelsnäckorna :)

yemoller
0

#8 hehe, alla kan ju inte va fans Flört men visst är dom fina.

Jag började också med 100L men har sen bara köpt småkar, tycker dom e charmigare på nå vis … Men smaka ä la som baka Oskyldig

[nadvard]
0

du kan kanske ha guppys :)

DinJejja
0

Guppys har ja redan i de stora. Eller två iaf :P och dom är inte så roliga heller :P

snailmilla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jag har ett ca 70L akvarium, med all vanlig utrustning, pump, doppv, bubbeldekoration (pruttande rumpa = humor akvarium) Växter, rötter mm..

Där i lever mina vita elfenbenssnäckor tillsammans med 2 albino klogrodor.

Jag hittade en ensam klogroda i en affär och det var aldrig någon som köpte stackaren, så tänkte att han skulle ha det bättre hos mig, och så köpte jag en kompis. De är super roliga när de är på jakt efter röda mygglarver.

Men jag har så många akvarium så jag har ju olika i alla.

Ett annat 40L har jag gula räkor, endlersyngel & gula snäckor i.

Inredningen gör väldigt mycket i hur "roligt/snyggt/designat" ett akvarium är. Så tänk också på den. =) Men grodorna är roliga, pigga och så sötfula.

Blir kul att se vad du väljer tillslut! Uppdatera =)

/Camilla

www.appelsnackor.webs.com

DinJejja
0

Vad söt :P

Jag funderar på och köpa räkor och ha där i med. :)

Har inrett det med lite växter och stenar idag. Tar kort när de lagt sig och vattnet blivit klart. :)

DinJejja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser akvariet ut just nu :)

Har köpt körsbärssnäckor och mossa av Sussa här på iFokus.

Så någon gång i veckan flyttar dom in. :) Sen kommer även några äppelsnäckor flytta dit.

Vad tycker nu? förlsag på ändringar? :)

DinJejja
0

räkor menar jag ju! :P

akvariet
0

#18 fint, men en liten förbättring vore ju att försöka dölja pumpen som syns väldigt mycket… tessta att sätta den i ett av hörnen och plantera någon lång växt som kan dölja den:D det är det ända jag kommer på som skulle vara en förbättring:D

DinJejja
0

Tack :) Ja att pumpen syns är lite tråkigt. Men den måste sitta där då sladden går ut där utan att klämmas.

Men jag får hem mossa i veckan som kommer nu som jag tänkt göra nåt med. :) Kanske fixa någin pinne eller liknande som jag kan fästa mossan på så de täcker pumpen lite? :)