äppelsnäcka i kris!!!!
Hej! Min äppelsnäcka har varit pigg alla dagar jag haft den men när jag vakna första morgonen satt den uppe på glaset med svarta prickar som hängde som en ägg klas fast mycket mindre. men jag lät den va och sen gick den ner och åt och va nere på botten hela tiden.men när jag vakna denna morgonen satt den på exakt samma ställe med den svarta klasen den hadde suttit med förra morgonen.på exakt samma ställe hade den krypit upp till! Vad kan det vara och vad kan betyda? är den sjuk? Har den ägg? den är bara halftvuksen! Vad kan det va snälla svara
Vilken färg är den?
Kan det vara bajs?
Vilken temp har du i karet? De kan bli väldigt slöa i låg temp

fanny… Det är ju bajs! Det sa du ju själv till mig! (det är mörkt, typ svart) Och hon har 25 grader i akvariet…
Det är nog bajs :P Men tempen är lagom
25 är okej, man kan ta ner det till 24 om man vill. =)
Då blir de nog lite aktivare, har mina i något sådant (ca 24 grader) ungefär.
Hej!
Precis som meddelandena ovan är det bruna bajs.
Du måste tänka på att detta är snäckornas första dagar hos dig, och de har blivit skickade. De måste precis som många andra djur/fiskar mm få anpassa sig och vänja sig vid sitt nya hem.
Får de bara lugn och ro, släck akvarium på nätterna, en temp runt 24grader och mat 1g om dagen så kommer de vara super pigga och glada om ett tag.
Man får inte peta och vara på dem för mycket första dagarna då kan de känna sig hotade och stänga skaldörren och ligga stilla.
Du ska se att det ordnar sig!
Mvh
Camilla
okej då var det väll inget hihi.
och miniandme du behhöver inte sega så jag får vell också fråga lite jag blev ju faktiskt orolig!!!!!
obs jag stava fel men strunt samma