kompisar till zebraciklider
Zebraciklider är väldigt revirhävande när dom leker, så jag hade inte satt in någon annan fisk alls med dom, för dom kommer bli jagade & uppträngda i ett hörn´tyvärr 
Ett på 54liter är inte tillräckligt för zebraciklider dessutom.
Zebraciklider blir 15cm stora och ska ha minst 250L…
asså låt de upptäcka det ändå de är ju redan köpta!!
#4 Jag förstår inte vad du menar? Lär dig skriva som folk.
#5 kan du skriva bättre då??!! vad jag menar är: att låt dom som inte vet att dom fiskarna de vill ha behöver större akvarium låt de upptäcka det när fiskarna växer!
Fattade du nu då?

#6 Det kan ja inte riktigt hålla med om, om dom inte att fisken blir så stor så borde dom bli glada för infon och nu kan dom göra något åt det så att fisken inte behöver lida i framtiden.
#8 förstår jag med… men vad ska man gör om man redan köpt dem? ogillar dåliga komentarer som #5 vadå kan inte jag bli förståd för nån knassboll inte kan läsa ordänkligt?
jag har inte den bästa stavningen och det vet jag redan så det är inget nytt.

#9 Han kanske kan lämna tillbaka dom eller åtminstonde tänka på vad han ska göra när dom blir större.
precis så tänker jag med men vadå vad ska man göra åt folk som får raseriutbrot bara för nån köpt 2 ynka fiskar! fiskar anpassar sig även efter storleken på akvariet….
#6 Nej, det är du som uppenbarligen inte kan skriva. Din meningsuppbyggnad är totalt misslyckad, du har ingen versal i början på meningen och dessutom två utropstecken. Jag hade skrivit exempelvis "Låt henne upptäcka att akvariet är för litet själv, fiskarna är ju redan köpta!".
Men som svar på ditt inlägg så tycker jag att det är bra att man säger till så att trådskaparen kan gå tillbaka med sina fiskar till djuraffären och köpa nya i lämpligare storlek eller köpa ett större akvarium.
#11 Det är en otroligt dum myt, fiskarna lider när de inte kan växa som de skall.

#12 Nu överdriver du allt, jag förstod vad han menade.
#11 Som aammE säger, det är en myt. Dom blir inte lika stora i ett litet kar, för dom dör tidigare än dom skulle ha gjort.
Varför skulle en fisk som inte har så att säga tillräckligt stort akvarium dö i förtid? Den blir kanske inte normalstorlek men är många som behöver större akvarium än vad man har hemma egentligen. Om dom lider på grund av att inte bli normalstorlek är inte ett måste.
Så att det inte dras upp en väldigt vanlig myt: Inälvorna fortsätter inte växa även om fisken inte blir normalstor utan anpassar sig efter fiskens storlek.
Stavning kan vara olika "lätt" för olika personer så inget att haka upp sig på. Även om det ibland kanske råkar bli svårt att förstå exakt vad endel personer menar

Att storleken anpassar sig kan jag hålla med om, till en gräns. Men den kommer inte annpassa sig till storleken av ett 54-liters kar, dom kommer dör pga platsbrist e ja rätt säker på.
Bara för att inflika så gillas inte otrevliga, elaka, spydiga mm mm kommentarer om stavning eller meningsuppbyggnad mm.
Jag ber er därför tänka efter en extra gång innan ni skriver och frågar om vad som står, men fråga gärna på ett bra sätt!

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
tycker jag är en bra idé!
men för att bidra till diskussionen så kan man ta ett extremexempel med guldfiskar i guldfiskskålar… dessa överlever inte speciellt länge
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Jag köpte fiskarna för ett tag sen och redan då visste jag att jag skulle köpa ett va 300 l stort kar att flytta dom till när dom växer. Jag håller på att samla pengar och har gjort det ända sen jag köpte dom. Så jag kan lova alla som skriver att 54 är förlitet att jag ska köpa ett större:)
Låter kanon!! :D
Men jag skulle inte sätta andra fiskar med ciklider… men det är ju bara jag… XD
jag med skulle ta blåciklider med dem. och andra ciklider……….
jag har hört att rödciklider och elfenbensciklider kan gå bra ihop med dom?(:
Ven ni om det stämmer?
#6 jo,jag vet att dom blir stora…
MEN VAD F*N ÄR DET FOLK HAR EMOT MIG??!!!! försökte få #5 att förstå att jag kan bygga upp em mening!!!
MEN FÖR I HE*LVETE KAN DU INTE BARA LÅTA DET GLÖMAS?! UTAN ATT NÅN ANNAN SKA TRAKA MIG FÖR DET??!!!
vad hände nu #25?
Elfenbens är samma som zebra och bara en odlingsvariant av den så går ihop. Rödciklid funkar oxå men då ska det vara lite storlek på akvariet i alla fall
#27, det är många fiskar som går med dessa, bara karet är tillräckligt stort.
Självklart går det att ha andra än dom som var i frågan oxå
#26 #24 klagade på mig! igen…