Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 2333 ggr
KaninenWilma
0

vill skaffa fisk/ar

Jag är sugen på att skaffa fisk/ar, men vet inte riktigt vilken fisk jag vill ha..

Kan inte ni här på AkvarieFisk skriva lite om olika fiskar, hur stort akvarie de behöver och kanske till och med en liten bild ? :)

Bara så alla vet så är jag ny här på Akvariefisk iFokus :)

Visste värkligen inte vart jag skulle lägga detta inlägg, om det passar bättre i någon annan grupp så får någon Medarbetare flytta det;P 

//evelina
-KaninenWilma

KaninenWilma
0

Vill ha sjöhästar, är det svårt ?

Dragula
0

Ja, och det är kostsamt att få igång ett saltvattenakvarium. Definitivt inte för nybörjare.

En bra grund kan vara platysar, mollysar, kanske en Kampfisk. Fråga runt på en bra akvariebutik vad de rekommenderar, sedan, hur stort akvarium har du tänkt dig?

sussa08
0

Välkommen!

Som dragula säger så är saltvattenkar nog inget du ska börja mer i alla fall, utan testa med något enklare först och se om det ens är något du har intresset för :)

Ett tips när du ska skaffa fisk är att kolla runt, och sen läsa på om fiskarna du är intresserad av innan du köper, alternativt fråga här. Jag själv litar inte på de flesta djuraffärer då personalen ofta visar sig vara väldigt okunniga tyvärr.

Men bestäm hur stort kar du vill ha, leta reda på lite fisk du tycker om så kan vi hjälpa dig och säga om det passar :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

KaninenWilma
0

#2 & 3: Min pappa har haft saltvattenskar, ¨så han vet hur man gör, och kan hjälpa mig, men som ni säger så ska jag nog börja med något lättare ;)
Jag ska kolla runt lite nu efter fiskar ;),