Stimfisk?
Någon som har tips på en liten stimfisk som verkligen stimmar?
Har 11 neontetror men tycker inte alls att de stimmar.
Några guppyn, platyn, räkor och äppelsnäckor finns också i karet som är ca 80 L.
Fast de kanske räcker med fiskar?
Oj, jag försökte räkna ut hur många fiskar per cm jag har fick det till 115 L!
Stämmer det verkligen?
Platy 6x6=36 ( har iofs bara 1 platy just nu, två dog och en var elek och fick flytta, men vill så gärna ha platyn.)
Guppy 6x4=24 ( läste att hanarna är 3-5cm & honorna 5 cm. Har bara endlers)
Neontetror 11x5=55
=115 L
Har jag gjort rätt? Första gången jag ränkar..
I sånt fall borde jag väl ta bort några fiskar? ( har ett kar till.. )
Nä, det var ju rätt räknat. Hur mycket fisk ett akvarium klarar av beror på flera faktorer - hur frekvent och hur myckeyt vatten man byter, filtrering, vattenkvalité, hur mycket man matar och vilken mat, vilka fiskar man har, växter etc.
… men jag brukar tycka att förhållandet 1cm fick till 1 liter vatten är ett hyfsat maxvärde. Du har inte tänkt på att uppgradera? Större bytta… eller kanske en bytta till? 
Jag har spanat efter en riktig stimmare eftersom inte jag heller tycker att neonterorna är några bra stimmare. Jag har några Rasbora hengeli - de kan simma rätt bra tillsammans (mycket bättre än neontetror) men ibland ge sig ut på kortare egna turer. Kilfläcksrasboror gör på samma vis. Jag har surfat runt på temat och hittat rödmunstetrorna. Enligt uppgift ska de vara mycket duktiga stimmare. När jag får möjlighet så köper jag ett gäng. Jag har väl tyckt att de är lite sisådär i färgen men har börjat ändra mig - det kan bli ganska snyggt med ett större stim med röda huvuden och svartvita stjärtar.
Har två akvarium till, ett 54 l som jag fick av mamma. Där bor en Kampfisk hane och min elaka platy :P
Sen har jag ett litet 20 l akvarium med yngel.
80L akvariumet kom upp för ca ett halvår sen, får inte ha ett större för mamma. Står dock ett och väntar som jag ska silikona om när jag flyttar hemmifrån. 120 långt x 60 x 60 eller något sånt.
Just nu tycker jag inte att de ser ut att vara mycket fisk. Har ju iofs tänkt att stoppa i några fler platyn, som jag också ränkade med, då kanske det ser fullt ut.