Guld gurami och marmor gurami?
De kanske är hanar bägge två? Då måste du nog sälja. Jag vet inte - en hona kanske också kan vara ilsk… kanske, kanske det kan hjälpa att du möblerar om så att den första blir av med sitt revir. Eventuellt - om det är hona och hane… så kanske de då kan samsas på ett nytt revir… eller göra sig varsit att hålla sig på var för sig. Annars måste du dela på dem.
Det är en hona och en hane.. Och ibland så får dom vara tillsamans en stund. men sen när jag går upp till mitt rum igen efter typ en timme så har hanen bitit i sönder alla hennes fenor.. Så dom frå truras om ibland med att vara i yngel kassen..MEN det är ju inte så bra om man tar ut och in dom hela tiden ju…:/
Gurami är ju lite bråkiga med varandra ibland. Det är bra om de har mycket växter att gömma sig i. Hur stort akvarium har du? Kanske de tycker att det är trångt det är ju rätt stora fiskar. Så gillar jag inte att läsa att du sätter dem i yngelkassen det är rätt nervösa djur och det är väldigt stressande för dem att sitta så trångt, då är det bättre att de far runt och får chanen att göra upp sin relation.
Jag skrev ju det att jag visste att det inte var bra att dom var i yngelkassen men Jag vill inte att dom biter ihjäl varandra!!
Det är möjligen och kanske en ommöblering + inplantering av mycket växter så att de slipper se varandra hela tiden som kan hjälpa. Det går inte att lära dem att acceptera varandra. Jag tror inte att de kommer att sluta av sig själva.
Ok..Tack!:)