"Flygande" snäcka!? o_O
Harealvarligt sett mians näckor sväva/flyga i mitten av ingenting, bara vattenunder sig????!!!
De har ju inga vingar direkt.
Någon som varit med om detta.
stirrat i timmar på mina små (stora) snäcisar…..skit intreseant att de ibland flyger/svävar runt xD
Normalt eller har jag SupraSnäckor? 

fattar inte riktigt vad du menar med att de flyger! menar du att de flyter i ytan eller att de "går" i ytan?
du skrev nog lite för fort så det blev lite stavfel här och var hehe;)
Näå, de svävar under vattnet utan att ha något att stå på eller hålla sig fast vid o_O

aha, då har de helt enkelt förlorat fästet från botten, de andas ju med lungor så de kanske flöt upp för att de hade för mycket luft i lungorna…
har för mig att de kan ligga och sväva så där i veckor…
hoppas inget har hänt!:D för säkerhets skull ta upp en av dem och luckta på den för att se att den inte är död! man vet ju aldrig…
lycka till!
Nej då, de lever, de är målinriktade, pch flyger långsamt neråt mot något mumsigt. Om de är högt uppså "hoppar" de ut och flygwer/sväver och stannar till och typ kollar läget eller något….sen åker de försiktigt ner ^^
jätte kul att se på :D
hihi… jag blev lika förvånad jag. Vad jag vet så kan snäckor "flyga" på två sätt. Jag vet inte vilka arter som kan och inte kan. Helt klart är i alla fall att tunga snäckor med tjocka skal, som anentome helena och malayisk sandsnäcka, inte kan det. Jag har någon sorts Physa som kan - dels sväva med luftbubbla i skalet, dels med "snöre" - som en drake ungefär. Det där snöret verkar vara något slags slemsnöre som de tillverkar. Jag vet inte om det är med avsikt de flyger så eller om det är något slags misstag…. men jag har i alla fall sett det. Klart mysko!

Låter väldigt konstigt, synd att inte mina snäckor var supersnäckor 
// Dodat :)