Mystisk damkryp!
hej, har hittat en dussintal sådanna här varelser men har inte hittat någonting om vad det kan vara för något! någon som vet?
De är helt genomskyndliga och använder luftbubblor för att reglera hur ljuppt de vill stå (tror jag, de har iaf luftbubblor i kroppen), när de skall "simma" snätter de sin smalla långa "svans" och så for de blixtsnabbt framåt (kanske lite överdrivet men ändå)… jag ser varken ögon, tentakler, mun eller liknande så vad tusan är det? Farsan tippar på salamanderlarver men det tror inte jag att det är, har inte sett dem äta ännu och fattar inte hur de kan leva om de inte har någon mun men någonstans måste ju luftbubblorna komma in!
Tusen tack för svar och gissningar!
Menar du mygglarverna?

såg nyss att ett av dem håller på att utvecklas (tror jag)! den har typ ställt sig lodrätt och fått formen som en banan, sen har den fått något soom ser ut som öron… jag har ju synfel så vet inte om jag ser rätt, men kan man skymta små små genomskyndliga fenliknande saker längst ner tro? nu ser jag ögon och matförådet också tror jag… och faktiskt även en hjärna tror jag… asså jag vet ingenting så det är därför jag bara gissar:S
pappa kanske har rätt, det kanske är en salamanderlarv?
hjälp mig!
Mygglarv påväg att bli puppa
Salamanderyngel ser snarare ut som grodyngel. Jag tycker också det ser ut som mygglarver.
_No way! Yes way!

åhh, männ!
åhh nej! inte mygglarver!, vad är det för sprt tro? röda eller svarta? eller vita (finns det?)
om det är mygglarver så ska jag göra mig av med dom! kan man ge dem till fiskarna? levande eller döda isf?
Japp, vita mygglarver. Visst kan man ge det (levande) till köttätande fiskar. Testa och se om de äter, annars är det bara att håva upp. När just vita mygglarver blir till myggor kan man glädjas åt att de inte sticks iaf. Men de lär ju låta lika irriterande iaf 
_No way! Yes way!

tror du att guppys och kardinaltetror ätter dem? de är ju ganska stora så mina fiskar kanske inte får in dem i munnen?