Fakta om platy
Hellu!
Min mamma fick för sig att "rädda" 2 plattysar från en bekants akvarium, eftersom att dom blivit uppätna en efter en tydligen. Så nu har vi 2 stycken som inte är större än centimetern. Jag hade fiskar för ett par år sedan, men jag har aldrig haft platys tidigare, så jag undrar, är det något speciellt jag ska tänka på, nu när de är så små?
Jag ska tjata på mamma att köpa fler kompisar åt dom eftersom de ska leva i stim. Men jag har inte lyft det än eftersom att jag inte vet hur de är med följande:
Äter de vuxna i regel upp ynglen, om man inte särar på dom? Som de lät på den bekanta vart i alla fall näst intill alla hennes ~ 20 yngel uppätna av den enda art som fanns i akvariet, nämligen Platy. - Om så är fallet, väntar jag ju givetvis med att köpa stim kompisar tills de vuxit sig större.
Tack på förhand! Jessica
Tackar så mycket för de snabba svaret :)
Tråden kan låsas
#3: Alla Platy honor som går ihop med hanar är mest troligt med smått om dem inte precis fått tillökning.
Se till att det finns mycket växter och gärna något gömställe för henne att komma undan från dem andra om det behövs.
Yngelbox eller liknande behövs inte ☺️
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕