Vilka med guldfisk?
Vilka fiskar kan man ha tillsammans med Guldfiskar och då syftar jag mer på stora varianter?
jag tror att guldfiskar hellst ska hållas själva.. De skitar ner och tuggar fenor så jag har inga förslag i alla fall :(
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Beror på hur stort akvarium dom ska gå i till exempel. Sen om det är vanliga eller slöjstjärtar
200 liter och slöjsjärtar.

Silverhaj? Är ju också en karpfisk
kanske nån ciklid! typ påfågelsciklid?
#5 Ja varför inte, de är mycket vackra fiskar. Men är det inte risk för att de äter på guldfisken eller visversa?
Påfågel med slöjstjärt är nog inte så bra kombination. Slöjstjärtarna får nog jobbigt när påfåglarna vuxit på sig.
#8 De är inte fina. Jag är mer för fiskar med stora fenor likt slöjsjärtarnas. En fisk för mig skall se praktig och magnefik ut gärna med flera färger, det gör akvariumet till en magisk miljö.
Tror det inte kommer fungera med storfenade fiskar till dina slöjstjärtar… satsa på t.ex mer slöjisar i olika färger?
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
#10 Visste inte att det fanns olika färger. Har bara sätt gul oranga. Jag får se efter.
Diskus :P eller scalare.

Scalare vill också helst ha höga kar och Diskus ska helst ligga på iallafall 28-30 grader
Kan du hålla karet på ca 20-25 grader så kanske några Kutubu-regnbågar skulle vara snygga? Fredliga fiskar.
Som sussa08 skriver så bör inte slöjstjärtar blandas med andra fiskar. De brukar bli mycket utsatta för "mobbing", även av relatift små fiskar. deras klumpighet gör att de inte kan parera eller simma undan andra fiskar. Man kan ha Ancistrusmalar me slöjisar och Kardinalfisk funkar fint då de oxå vill ha lite svalare vatten. Inte Ciclider. De är revirbildande och försvarar reviret agresivt.
Det finns massor av färger och former på slöjisar. Ett kar med bara slöjstjärtar i olika färger och några Ancistrus brukar va både lällskött och mycket trevligt. Lycka till!
mvh Botvidn